Mihanpostاقتصادی

تعیین سقف معافیت مالیاتی در نظام هماهنگ پرداخت‌ها توسط مجلس

به گزارش میهن پست –  نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تعیین سقف معافیت مالیاتی در نظام هماهنگ پرداخت‌ها به میزان 138 میلیون ریال در سال موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 29 بهمن‌ماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور با بند الف و ب تبصره 9 این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند الف تبصره 9 لایحه بودجه سال 94 آمده است: سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (52) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1394، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون(138.000.000) ریال در سال تعیین می‌شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده‌درصد(10%) و مازاد بر این به نرخ بیست‌درصد (20%) تعیین می‌شود.

همچنین در بخش درآمدی بند ب تبصره 9 این لایحه آمده است: مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 1394 تمدید می‌شود.

در جریان بررسی تبصره 9 مهدی کوچک زاده در تذکری مستند بر بند 11 ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس گفت: یکی از موضوعاتی که شان و منزلت مجلس را کاهش می‌دهد حرف غیر مستند زدن از تریبون مجلس است، سخنگوی کمیسیون تلفیق در مخالفت با پیشنهاد افزودن 10  درصد به عوارض و مالیات بر ارزش افزوده عروسک و اسباب بازی گفت که تنها 15 درصد از عوارض مربوط به اسباب بازی‌ها در کشور پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است آقای مفتح مشخصا بگوید که این میزان در کدام صفحه و بند از لایحه بودجه قید شده است از این رو از مرکز پژوهش‌های  مجلس خواهشمندم در گزارشی اعلام کند که چند درصد از کالاهایی که به کشور وارد می‌شود از طریق قاچاق صورت می‌گیرد.

محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر باهنر گفت: باید مرکز پژوهش‌های مجلس کار میدانی انجام دهد و آمار و ارقام صورت گرفته در بحث واردات قاچاق کالا از دستگاه های مربوط اخذ و گزارش آن را اعلام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا