گوناگون

تغییر کاربری غیرقانونی 540 هزارهکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر/ لغو 543 هزار میلیارد ریال مناقصه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجری بعد از ظهر چهارشنبه طی یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه عمده هدف ما نظارت دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی خدماتی مانند شهرداری ها است، اظهار داشت: بازرسی کل نظارت بر دستگاه‌هایی که به هر نحوی از دولت اعتبار می گیرند و عملکردشان تحت نظارت دولت است و حتی موسسات که زیر 50 درصد آن متعلق به دولت است را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مبنای نظارت سازمان بازرسی کل قانون است، تصریح کرد: تلاشمان بر این است که قانون‌های مد نظر قانون‌گذار را رعایت کرده و موارد قابل اصلاح و تذکر را بررسی کرده و پیشنهادات را دنبال کنیم.

آقاجری با بیان اینکه باید برای ارتقای سلامت اداری تلاش کنیم، ادامه داد: اطلاع رسانی برای مردم از طریق زیرنویس‌های سیما، بیلبوردهای خیابان‌ها، اطلاع‌رسانی ادرات و سازمان‌ها صورت گرفته که می‌توانند برای پیگیری شکایات خود به این اطلاعیه‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل اداره بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه ارباب رجوع ما از سیستم اداری اینجا خبر ندارد، اظهار داشت: اقدامات گسترده ای در مورد بحث سامانه ملی رسیدگی به شکایات در کشور صورت گرفته که با پیوست مستندات اعتراضیه و شکواییه خود را منتقل می کنند.

380 مورد بازرسی از ادارات در سال گذشته صورت گرفت

آقاجری  با بیان اینکه در سال گذشته 380 مورد بازرسی از ادارات داشته‌ است، تصریح کرد: هیئت بازرسی اداره کل به مدت زمان 45 روز در اداراتی مانند بانک ملی مرکزی، جهاد کشاورزی، منطقه ویژه پارس جنوبی حضور پیدا کرده و عملکرد ارائه می کند.

مدیرکل اداره بازرسی استان بوشهر ادامه داد: با داشتن بحث نظارت همگانی که از آموزه‌های دینی ما بوده احساس مسئولیت کرده و نظارت همگانی در همین راستا صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تقویت نظارت‌های درون سازمانی تنها بر عهده اداره کل بازرسی نبوده و همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای نظارت و قوانین هستند.

وی در خصوص ارتباطات مردمی گفت: سامانه گویای 136 نیز ستاد خبری اداره کل اداره بازرسی استان بوشهر است و به عنوان پل ارتباطی بین افراد جامعه و اداره کل اداره بازرسی بوده که مردم می توانند از این طریق با این سازمان در ارتباط باشند.

543 هزار میلیارد ریال مناقصه در استان بوشهر لغو و تجدید شد

مدیرکل اداره بازرسی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: 41 نفر از افراد مشکل‌دار در سیستم اداری استان بوشهر نیز شناسایی و به دستگاه‌های ذیربط معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از مدیران دستگاه‌های اداری نیز با وجود اینکه دخالت آنها در برگزاری مناقصه‌ها منع قانونی داشته، در روند برگزاری مناقصه‌ها دخالت کرده‌اند که حکم محکومیت قضایی آنها صادر شده است.

آقاجری با بیان اینکه در 958 مورد از مناقصات حضور داشتیم، ادامه داد: در 312 مورد تذکر شفاهی داده‌ و حجم ریالی 543 هزار میلیارد ریال مناقصه نیز لغو و تجدید شده‌اند.

مدیرکل اداره بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه 540 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به طور غیر قانونی تغییر کاربری یافته‌اند تصریح کرد: 214 هکتار که برای فعالیت‌های صنعتی واگذار شده بود که تغییر کاربری غیر قانونی و تفکیک مسکونی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا