گوناگون

صنعتگران خوزستان پيشرفت خوبي در توليد داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، اخلاق محمديان ظهر امروز در مراسم گراميداشت روز صنعت و معدن خوزستان اظهار كرد: مديران واحدهاي صنعتي و توليدي پيشگامان عرصه جهاد اقتصادي هستند. صنعتگران پر تلاش خوزستان به رغم شرايط تحريم ظالمانه و مشكلات به وجود آمده توانستند در بخش هاي مختلف توليد پيشرفت هاي بسيار خوبي داشته باشند به ويژه در بحث تامين قطعات مورد نياز صنعت عظيم نفت و حفاري اقدامات تاثير گذار و قابل توجهي را انجام دادند. در ساير بخش هاي توليد صنايع سلولزي، صنايع پائين دستی پتروشيمي، صنايع غذايي و ساير بخش ها كارهاي خوبي صورت گرفته است.

وي افزود: روز صنعت و معدن روز پاسداشت يك سال تلاش صنعتگران و توليد كنندگان و فعالان اقتصادي است. اميد، اشتغال و رفع بخش عمده اي از مسائل اجتماعي مرهون تلاش اين افراد تلاشگر است. تمام سعي ما بر اين است تا بسترهاي رشد و شكوفايي صنعت و توليد را در استان فراهم  كنيم.

مديرعامل شهرك هاي صنعتي خوزستان تصريح كرد: به رغم اقدامات انجام شده و سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در بخش صنعت استان به ويژه در شهركها و نواحي صنعتي، ظرفيت هاي خالي و اشباع نشده زيادي وجود دارد و تا رسيدن به نقطه مطلوب بسيار فاصله دارند. دستور ويژه استاندار در راستاي حمايت توليدات داخلي كه با پيگيري هاي معاون برنامه ريزي استانداری صورت گرفت؛ گام مهمي در جهت تشويق و حمايت از صنعتگران و توليد كنندگان است.

محمديان بیان كرد: تلاش در جهت جذب و هدايت سرمايه هاي موجود در بخش صنعت و ايجاد صنايع و توليداتي با هدف صادرات با توجه به موقعيت منطقه اي استان مي تواند گام موثري در راستاي ظرفيت سازي در بخش توليد و استفاده از ظرفيت هاي موجود باشد. شهرك هاي صنعتي اين استان آماگي دارند تا با تمام توان خود در جهت فراهم کردن زير ساخت هاي لازم براي توسعه بيشتر توليد و صنعت استان تلاش خستگي ناپذير داشته باشند.

وي عنوان كرد:‌ واقعاً در شرايط كنوني توليدكنندگان ما نيازمند اهتمام و مساعدت ويژه بانك ها در جهت رفع مشكلات سرمايه در گردش و نقدينگي هستند و این کار همانگونه كه بارها اعلام شد مي تواند نقش مهمي در رونق اقتصاد ملي داشته باشد. در همين راستا به نمايندگي از صنعتگران از همه بانك هاي استان و مديران مي خواهم كه نگاه ويژه اي به بخش توليد استان داشته باشند.

امير حسين نظري رئيس سازمان صنعت و معدن استان خوزستان نيز در اين مراسم گفت: از ابلاغ بخشنامه استاندار براي حمايت از توليد داخلي كه باعث دلگرمي صنعتگران شد و از تمامي صنعتگران براي اينكه در بحث آمايش صنعتي با ما همكاري كردند تشكر مي كنم. اين آمايش ظرف سه ماه انجام شد و در حال حاضر تمام اطلاعات مربوط به واحدهاي صنعتي از جمله: فعال، غير فعال، تحصيلات عاليه مديران شهرك ها و ديگر اطلاعات را داريم.

وي ادامه داد: با اين اطلاعات به راحتي مي توانيم براي ظرفيت هاي استان و حل مشكلات فراروي صنعت استان برنامه ريزي كنيم. با توجه به پتانسيل هاي خوب استان بايد سرمايه گذاري شود. در استان خوزستان بايد بيشتر از ساير استان ها به سرمايه گذاري توجه ويژه شود چون نفع اين سرمايه گذاري در استان خوزستان به تمام كشور خواهد رسيد.

 

 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا