گوناگون

تلاش برای رفع دغدغه‌های نمایندگان

معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزاری جلسه مشترک بین دو نفر از اعضای هیات رئیسه مجلس، وزیر علوم و پنج نفر از استیضاح‌کنندگان خبر داد.

سعدالله نصیری‌قیداری در گفت وگو با خانه ملت،‌ از برگزاری جلسه مشترک بین دو نفر از اعضای هیات رئیسه مجلس، وزیر علوم و پنج نفر از استیضاح‌کنندگان برای بررسی درخواست استیضاح از سوی تعدای از نمایندگان خبر داد.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم،‌ با بیان اینکه وزارت علوم خواهان تعامل با نمایندگان است،‌ افزود: وزارت علوم و شخص وزیر تاکنون در این راستا همکاری لازم را با نمایندگان داشته که نمونه آن در برگزاری جلسات مستمر توسعه آموزش عالی براساس آمایش سرزمین استان ها با مجامع نمایندگان استان‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جلسات مجمع نمایندگان استان‌ها با وزیر علوم از 17 دی ‌ماه سال 92 آغاز و اخیرا به اتمام رسیده است،‌ گفت: در این نشست‌ها نمایندگان استان های مختلف کشور روزهای دوشنبه بعد از ظهر جلساتی را با وزیر علوم برگزار می‌کردند که نتیجه آن پیشرفت قابل ملاحظه در تنظیم سند مربوط به توسعه آموزش عالی براساس آمایش سرزمین استان ها بوده است.

نصیری‌قیداری ادامه داد: جلسات مجمع نمایندگان استان‌ها با وزیر علوم با حضور نمایندگان هر استان، وزیر علوم و تمامی معاونان وی و رؤسای مراکز و دفاتر وزارت علوم در این وزارتخانه تشکیل شد که این جلسات زمینه ساز ایجاد فضای کارشناسی و با ارزش بین نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت علوم شد.

وی گفت: در خلال برگزاری نشست‌های مجمع نمایندگان استان‌ها با وزیر علوم برنامه های کارشناسانه به دور از تعلقات سیاسی و سلیقه های فکری بررسی و اطلاعات دقیق هر استان بررسی شد.

نصیری‌قیداری ادامه داد: ما همواره علاقمند به تعامل با نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات برای پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور هستیم.

نصیری قیداری ادامه داد: در مجموع علاقمند هستیم فارغ از دغدغه های سیاسی کارها و وظایفی که به وزارت علوم محول شده بدون تعلل پیش برود.

وی با بیان اینکه این حق قانونی نمایندگان است که وزیر علوم را استیضاح کنند، به این وزارتخانه تذکر دهند ویا تحقیق و تفحص کنند، گفت: این کار در اختیار قانونی نمایندگان است و ما هم آمادگی لازم را برای پاسخگویی به سؤالات و روشن شدن و شفاف کردن موارد را داریم.

وی یادآور شد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره علاقمند به تعامل با نمایندگان مجلس هستیم به ویژه نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ زیرا معتقد است این کمیسیون در راستای پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور حرکت کرده و نقش آن بسیارمهم است.

معاون پارلمانی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تاکید کرد: من در مجلس هشتم به عنوان سخنگو و نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس فعالیت می کردم و درجریان نقش با اهمیت این کمیسیون هستم همچنین در مجلس هشتم در فراکسیون دانشگاهیان نیز حضور داشتم و از نقش این فراکسیون نیز اطلاع دارم.

معاون پارلمانی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تاکید کرد: وزارت علوم در مدت فعالیت خود از ابتدای دولت یازدهم ملاقات های متعددی با حدود 150 نفر از نمایندگان از آبان ماه تا به امروز انجام داده که اغلب این ملاقات‌ها به صوت فردی شکل گرفه است.

وی ادامه داد: ما دوشنبه ها هر هفته زمان مشخصی را برای ملاقات نمایندگان با وزیر علوم ترتیب داده ایم و تمام سعی ما این است درخواست های نمایندگان را پیگیری و به آن رسیدگی کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا