گوناگون

تمجيدتلگراف ازعملکرد کي‌روش درتيم ملي ايران

روزنامه تلگراف در گزارشي به بررسي تيم ملي فوتبال ايران پرداخته و اعلام کرده کارلوس کي‌روش قصد دارد تا با درخشش در جام جهاني 2014 اعتبار خود را به عنوان يک مربي خوب مجددا به دست آورد.

به نقل از ايسنا، روزنامه تلگراف در گزارشي به بررسي تيم ملي فوتبال ايران و چهارمين حضور اين تيم در جام جهاني پرداخته که در زير مي‌خوانيد:

اين روزنامه گزارشش را از تيم ملي ايران به اتفاقات حاشيه‌اي بازي ايران و کره‌جنوبي در اولسان آغاز کرده و آورده است کارلوس کي‌روش کسي نيست که شما بتوانيد او را عصباني کنيد و از او امتياز بگيريد.

اين مربي پرتغالي در جريان بازي ايران برابر کره جنوبي جنگ رواني شديدي را با سرمربي کره جنوبي پشت سر گذاشت. پس از آن که چوي کانگ هائه سرمربي کره جنوبي اعلام کرد دوست دارد ازبکستان به جاي ايران به جام جهاني 2014 راه يابد کارلوس کي‌روش هم عکس سرمربي کره جنوبي را روي پرچم ازبکستان قرار داد تا جنگ رواني بين دو مربي به اوج خود برسد. در واقع تيم ملي ايران موفق شد کره را در خانه خودش با يک گل شکست دهد تا جواز حضور در جام جهاني را به دست آورد.

پس از آن، ماجرا به اين جا ختم نشد و کارلوس کي‌روش به سمت نيمکت کره رفت و مشتانش را گره کرد تا پاسخ اظهارات سرمربي کره جنوبي را به نوعي داده باشد. البته کره‌اي‌ها نيز با شکست برابر ايران توانستند به عنوان تيم دوم راهي جام جهاني شوند اما دقايق بسيار حساسي را در آن ديدار پشت سر گذاشتند.

سرمربي موزامبيکي‌الاصل تيم ملي ايران که از سال 2011 هدايت اين تيم را بر عهده داشته، تيم خوب و مطمئني را براي جام جهاني 2014 درست کرده است که مي‌تواند عملکرد خوبي در جام جهاني داشته باشد.

کارلوس کي‌روش به دنبال اين است که بار ديگر حضوري خوب در عرصه بين‌المللي داشته باشد. در واقع اين ايران است که فرصتي را براي کي روش فراهم کرده که اعتبار خود را در جهان به دست آورد.

دستيار سرآلکس فرگوسن که سابقه هدايت رئال مادريد را در کارنامه خود دارد در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي هدايت تيم ملي کشورش را بر عهده داشته است و با اين تيم به دور دوم جام جهاني راه يافت اما در آنجا مقابل اسپانيا قرار گرفت و با شکست يک بر صفر حذف شد. پس از حذف پرتغال از جام جهاني 2010 انتقادات زيادي به تاکتيک‌هاي کارلوس کي‌روش وارد شد و خيلي‌ها در پرتغال او را مقصر حذف اين تيم دانستند. زيرا در آن سال پرتغال يک تيم دفاعي بود و تنها در مقابل کره شمالي موفق به گلزني شد.

همچنين گزارش ديگري درباره کي‌روش اين است که او اظهارات تندي را عليه خانواده رييس آژانس ضددوپينگ پرتغال بر زبان آورده است. به همين خاطر درگيري کارلوس کي‌روش با آژانس ضددوپينگ پرتغال باعث شد دادگاه کي‌روش را به شش ماه محروميت محکوم کند، هر چند دادگاه عالي ورزش اين محروميت را لغو کرد. او اکنون با تيم ملي ايران قصد دارد که به همه اين اتفاقات تلخ پايان دهد و دوباره اعتبار خود را به عنوان يک سرمربي خوب در عرصه بين‌المللي به دست آورد.

از خيلي‌ جهات هدايت تيم ملي ايران کار بسيار سختي براي کارلوس کي‌روش محسوب مي‌شود. از يک طرف مردم ايران انتظارات زيادي از تيم ملي کشورشان دارند و دوست دارند تا اين تيم در جام جهاني عملکرد خوبي داشته باشد. تقريبا در هر بازي تيم ايران 100 هزار نفر به ورزشگاه مي‌روند و از نزديک بازي تيم‌شان را مي‌بينند. به عبارت ديگر ايران در بين تمام کشورهاي جهان بيشترين تعداد تماشاگر را براي بازي‌هاي خانگي خود در انتخابي جام جهاني 2014 برزيل داشته است. علاوه بر آن‌ها موقعيت سياسي باعث شده تا کار کارلوس کي‌روش در تيم ايران سخت شود.

آنچه هيچ شک و ترديدي در آن باقي نيست اين است که بازيکنان تيم ايران استعداد بسيار زيادي دارند. کي‌روش تلاش کرده است تا بار ديگر استعدادهاي فوتبال ايران را بار ديگر شکوفا کند و بازيکناني مثل علي کريمي و قبل از او علي دايي را به فوتبال ايران معرفي کند و دوباره نسل طلايي فوتبال ايران را تشکيل دهد.

ستاره کارلوس کي‌روش در تيم ايران رضا قوچان‌نژاد مهاجم ايراني- هلندي محسوب مي‌شود که از زمان اضافه شدنش به تيم کارلوس کي‌روش توانسته بازي‌هاي خوبي از خود به نمايش بگذارد. در واقع غير از جواد نکونام که کاپيتان تيم ملي ايران محسوب مي‌شود تمام بازيکنان ايران جديد هستند و از زمان کارلوس کي‌روش به اين تيم اضافه شده‌اند. ايران در طول بازي‌هاي خود در جام‌هاي جهاني قبل هنوز نتوانسته به دور دوم راه پيدا کند و آنها اميدوارند بتوانند اين روند را در جام جهاني 2014 قطع کرده و براي اولين بار به دور دوم جام جهاني راه پيدا کنند.

کارلوس کي‌روش درباره شرايط ايران براي موفقيت در جام جهاني 2014 مي‌گويد: بدون برنامه تمرين منظم هيچ چيز امکان‌پذير نيست و هيچ شانسي براي صعود به دور دوم جام جهاني نداريم. بايد برنامه تمريني بسيار منظمي تا جام جهاني داشته باشيم تا بتوانيم توانايي‌هاي بازيکنانمان را افزايش دهيم. تنها با برنامه‌ است که مي‌توانيم به موفقيت در جام جهاني برسيم.

مشکلات تيم ملي ايران براي پيدا کردن حريف براي بازي دوستانه نيز از ديگر دغدغه‌هاي کارلوس کي‌روش است. مربي پرتغالي دوست دارد تا تيمش قبل از جام جهاني بازي‌هاي دوستانه‌اي داشته باشد تا بتواند نقاط ضعف و قوت تيمش را بشناسد.

کي‌روش در پايان مي‌گويد: مسئوليت من در ايران اين است که بتوانم مردم ايران را خوشحال کنم. اين جام جهاني براي ماست و زماني است که به تمام فوتبال جهان بگوييم ايران کشوري فوتبالي است.

البته جام جهاني 2014 زماني هم هست که کارلوس کي‌روش نيز مانند ايران توانايي خودش را در جام جهاني نشان دهد. کي‌روش‌ نيز مانند ايران شانسي بهتر از جام جهاني ندارد.

تيم ملي ايران در اولين ديدار خود در جام جهاني 2014 بايد در شهر کوييتي‌با به مصاف تيم ملي نيجريه برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا