Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

تنظیم دمای کابین خودرو با استارت از راه دور بی ام‌ و

تنظیم دمای کابین خودرو ویژگی جدیدی است که با قابلیت استارت از راه دور خودروهای بی ام و اضافه شده و ما در این مطلب از میهن پست به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خودروهای روز دنیا از تکنولوژی‌ها و امکانات متعددی بهره می‌برند، با ابداع ایده‌ها و فناوری‌های نوین هم مدام بر تعداد آنها افزوده می‌شود. یکی از جدیدترین امکاناتی که به محصولات بی ام‌ و اضافه شده، Remote Engine Start یا استارت موتور از راه دور نام دارد.

این قابلیت جالب در برخی از مدل‌ها که به نسخه 7.0 از سیستم عامل iDrive مجهز بوده و امکان آپدیت از راه دور را داشته باشند، در دسترس خواهد بود. فیس‌لیفت سری 5 که همین چند هفته پیش معرفی شد، M5 و M5 Competition جدید و همچنین اعضای خانواده سری 4، از جمله مدل‌های مجهز به نسخه 7.0 از سیستم عامل iDrive هستند.

قابلیت استارت موتور از راه دور همانگونه که از نامش مشخص است، به مالک خودرو اجازه می‌دهد از هر مکانی و به وسیله اپلیکیشن اختصاصی ConnectedDrive بتواند موتور خودرو را تا 15 دقیقه قبل از ورود به داخل کابین روشن کند. با روشن شدن موتور امکان استفاده از سیستم تهویه مطبوع و تنظیم دمای بهینه کابین برای مالک فراهم می‌شود.

تنظیم دمای کابین خودرو

به گفته ب‌ام‌و، علاوه‌ بر اپلیکیشن مذکور می‌توان از طریق سوئیچ خودرو نیز موتور را روشن کرد. البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فاصله سوئیچ با خودرو حداکثر 70 متر باشد. چنانچه مدلی دارای آپشن‌هایی از قبیل صندلی گرم و سرد شونده و یا گرم‌کن فرمان باشد، این آپشن‌ها نیز از راه دور قابل مدیریت خواهند بود.

سیستم جدید باواریایی‌ها اگرچه پیچیده نیست، اما در روزهای خیلی سرد یا خیلی گرم می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ کافی است تصور کنید در یک صبح سرد زمستانی یا یک روز داغ تابستانی، وقتی در را باز کرده و پشت فرمان می‌نشینید، خبری از سرما یا حرارت بالای صندلی‌ها نبوده و دمای کابین پیش از ورود شما روی درجه دلخواه تنظیم شده است!

تنظیم دمای کابین خودرو
تنظیم دمای کابین خودرو

نکته جالب اینکه چنانچه مدلی بدون سیستم استارت موتور از راه دور به دست مشتری برسد، در صورت تجهیز به قابلیت آپدیت نرم‌افزاری و اتصال به مارکت ConnectedDrive Store وی خواهد توانست آن را سفارش دهد. برخی از مدل‌هایی که به قابلیت آپدیت نرم‌افزاری از راه دور مجهز هستند عبارتند از:

320i، 330i و M340i تولید شده از جولای 2019 به بعد
تمامی اعضای سری 4 کوپه تولید شده از جولای 2020 به بعد
520i و 530i تولید شده از جولای 2020 به بعد
740i، 740Li، 840i و Z4 تولید شده از جولای 2019 به بعد
X5 xDrive40i و X6 xDrive40i تولید شده از آگوست 2019 به بعد

تنظیم دمای کابین خودرو
تنظیم دمای کابین خودرو

شایان ذکر است پیش‌تر تسلا قابلیت مشابهی را ارایه کرده؛ دارندگان محصولات این کمپانی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی، از راه دور نسبت به یخ‌زدایی شیشه‌ها و یا تنظیم دمای کابین اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا