در این مطلب از میهن پست نگاه دقیقی به خودروی هیوندای i10 N Line جدید خواهیم داشت . ویژگی های این خودرو را بررسی کرده و تصاویر آن را مشاهده خواهیم کرد.
مشخصات هیوندای i10 N Line جدید
قیمت: ۱۶۱۹۵ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت/گشتاور: ۱۰۰ اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
هیوندای بجا رها کردن کلاس خودروهای شهری (چیزی که خودروسازان زیادی انجام داده و میدهند) موقعیت خود در این کلاس را با عرضه نسخه اسپورت تری از نسل جدید i10 تقویت کرده است.
اما خیلی هیجانزده نشوید زیرا نسخه N Line فرسنگها با یک هاچبک پایه و داغ فاصله دارد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی جدید با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر قرار گرفته است. این پیشرانه با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری میکند. نزدیکترین رقیب به i10 N Line فولکسواگن آپ GTI است که تاکنون این گوشه از بازار را در قبضه داشته است.
تریم N Line با برخی تغییرات ظاهری همچون جلوپنجره جدید با دیلایت های LED یکپارچه، رینگهای ۱۶ اینچی، نشانهای N Line، دو خروجی اگزوز، فرمان و صندلیهای مخصوص و… متمایز میشود. قطعاً تغییرات یاد شده باعث شدهاند این خودروی شهری گزینه جذابتری به نظر آید.
البته خود پیشرانه خبر بزرگی محسوب میشود. این پیشرانه با استقبال ما روبرو شده زیرا گزینههای دیگر از نوع ۱ و ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی هستند که حتی در چنین خودرویی با ابعاد کوچک فاقد قدرت کافی هستند.
هیوندای میگوید i10 N Line با این پیشرانه جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیهای دارد و خب با خودروی بسیار سریعی طرف نیستیم؛ اما این رقم بازگو کننده کل داستان نیست زیرا از حالت سکون شاهد بهبود پرفورمنس خودرو هستیم که دلیلش گشتاور بیشتر در دورهای پایین است.
شتاب گیری خودرو از سرعت ۹۰ کیلومتر به بعد افت پیدا میکند اما توربو باعث میشود عملکرد خودرو در سبقتها بهتر از قبل باشد. یکی از نقاط ضعف I10 گیربکس دستی آن است در حال که آپ GTI از گیربکس ۶ سرعته استفاده کرده و تجربه بهتری را در بزرگراهها ایجاد میکند.
هیوندای در حرکتی نسبتاً سورپرایز کننده برخی بهبودها در شاسی را نیز انجام داده است. میزان بازی فنرها بیشتر شده و از جذب کنندههای شوک جدید استفاده شده است. نتیجه هم ایجاد سواری و هندلینگی احساسبرانگیز و پایدار نسبت به جثه است. سواری خودرو کمی سفت بوده اما سیستم تعلیق به خوبی ناهمواریها را جذب میکند و i10 کاملاً حس یک خودروی بالغ را منتقل میکند.
با وجود پرفورمنس بهتر، i10 N Line یک خودروی کوچک و هیجانانگیز برای سواری است اما خب از نظر هندلینگ و توانایی در پسِ فولکس آپ GTI قرار میگیرد. فرمان خودرو تیزی فرمان آپ را نداشته و پیشرانه رقیب ژرمنی نیز پرفورمنسی فوقالعاده ارائه میکند.
البته هیوندای کوچکترین محصول خود را کاملاً غنی از تجهیزات کرده است. سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، دوربین دندهعقب، صفحه لمسی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، درگاههای شارژ USB و بلوتوث جزو تجهیزات i10 N Line هستند.
سپس نوبت به لیست تجهیزات ایمنی میرسد که شامل هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار کمک به حرکت در سربالایی و کیسههای هوا میباشد. آپ GTI از این نظر نمیتواند به هیوندای نزدیک شود و i10 N Line با قیمت ۱۶۱۹۵ پوندی ارزانتر از رقیب آلمانی است.
هیوندای i10 یک خودروی شهری کوچک و عالی است. این خودرو پر از تکنولوژیها و تجهیزاتی است که معمولاً در این کلاس دیده نمیشود. به این موارد باید پیشرانه ۱ لیتری توربوی جدید را نیز اضافه کنیم که بر پرفورمنس خودرو افزوده است. سواری i10 N Line به اندازه فولکسواگن آپ GTI هیجانانگیز نیست اما خب خودرویی ارزانتر بوده و با پول پرداختی خود چیزهای بیشتری به دست میآورید.