گوناگون

توجه به زریبار مهم‌ترین پیامد برگزاری مسابقات شنا

مسئول شنای استان کردستان با بیان اینکه جایگاه شنای استان کردستان در کشور مناسب نیست، گفت : مهم‌ترین علت برگزاری مسابقات قهرمانی شنای آزاد کشور در دریاچه‌ی زریبار اهمیت دادن و بها بخشیدن به این دریاچه بوده و رونق آن در افکار عمومی است.

«محمدرضا منصوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه‌ی کردستان، اظهار کرد: دریاچه‌ی زریبار را می‌توان از مهم‌ترین زیرساخت‌های موجود در امر شنای آب‌های آزاد نام برد هرچند که زیرساخت‌های دیگر این رشته هم‌چون منابع مالی و انسانی آن بسیار اندکند.

وی دریاچه‌ی زریبار را یکی از استثناهای طبیعت برشمرد و افزود: می‌توان برای افزایش توانائی ورزشکاران و شناگران استان کردستان از ظرفیت‌های موجود همانند آب دریاچه‌ی زریبار استفاده کرده و از آن برای ارتقای سطح کیفی این رشته استفاده‌ی بهینه‌ای برد.

مسئول شنای استان کردستان هم‌چنین با اشاره به جایگاه استان کردستان در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه تابه حال شناگران کردستانی نتوانسته‌اند در کشور از رتبه‌ای قابل قبول برخوردار شوند و علت آن را می‌توان به چندین عنوان تقسیم کرد که مهم‌ترین آنها را می‌توان عدم وجود منابع مالی و انسانی دانست.

منصوری افزود: هماهنگ شدن مسئولان می‌تواند راه را برای رسیدن به رتبه‌های برتر باز کرده و بتواند ورزشکاران را برای شرکت در مسابقات شود.

وی عدم توانائی هیئت شنای استان در جذب بودجه و اعتبارات دولتی را از دیگر مشکلات این رشته‌ی ورزشی برشمرد و افزود: متأسفانه در جذب اعتبارات و بودجه‌ها محدودیت‌های زیادی داریم و اگر مسئولان بتوانند در جذب این اعتبارات یاری راهمان باشند می‌توانیم مشکلات این ورزش را تا اندازه‌ای قابل قبول برطرف کنیم.

منصوری تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات قهرمانی شنای آب‌های کشوری از دو اسپانسر شرکت های خصوصی شرکت خورشیدگستر قندیل مجری برقرسانی و فروشگاه لوله و ابزارآلات و نماینده‌ی گروه صنایع سپاهان کمک گرفته‌ایم.

وی حمایت‌های مالی بخش‌های خصوصی را مایه‌ی دلگرمی ورزشکاران دانست و گفت: حمایت‌های مالی از جانب دولت، مسئولان و مردم می‌تواند برای ارتقای سطح کیفی و کمی رشته‌های ورزشی کمک بسزایی داشته باشد.

منصوری زیرساخت‌های مریوان برای برگزاری مسابقات را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: مشکلات موجود با بهره‌برداری کردن از استخر اداره ورزش و جوانان مریوان را می‌توان تا اندازه‌ای برطرف کرد.

وی از مسئولان برای پیگیری، جذب اعتبارات و تشویق ورزشکاران دعوت به عمل آورده و خاطرنشان کرد: ترغیب ورزشکاران برای ادامه فعالیت‌های ورزشی می‌تواند راه را برای گسترش و ارتقای جایگاه استان در کشور افزایش دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا