گوناگون

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات گرگان آماده بازدید گردشگران است

همزمان با دور دوم سفرهای تابستانی و حضور گردشگران در استان گلستان، نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر استان‌های مختلف در گرگان گشایش یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران تابستانه، اقدام به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در گرگان با حضور 15 استان کشور شده است.

“قربان عباسی”، اضافه کرد: در این نمایشگاه در قالب 88 غرفه صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر مربوط به استان‌های مختلف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در شهرستان گنبدکاووس نیز برپا خواهد شد، گفت: صنایع دستی و سوغات و ملزومات سفر استان‌های زنجان، همدان، گیلان، تبریز، تهران، مازندران، اصفهان، یزد، قم، ارومیه، خراسان و گلستان و برخی دیگر مناطق در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

به گفته وی همچنین در حاشیه این نمایشگاه، چهار آلاچیق و یک سیاه چادر سنت‌های بومی و محلی منطقه خود را به نمایش می‌گذارند.

عباسی افزود: لباس سنتی، رودوزی، جاجیم زیارت، سفال همدان، تابلوفرش، سنگ تراشی و همچنین عروسک سازی، چرم و مجسمه سازی و چاقوسازی از جمله محصولات و سوغاتی است که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، اضافه کرد: این نمایشگاه که با عنوان نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر ستاد تسهیلات سفرهای تابستانه برگزار شده، از 19 مرداد آغاز شده و تا 28 این ماه در گرگان آماده بازدید علاقمندان است.

وی همچنین یادآور شد: همین نمایشگاه از 30 مرداد لغایت 15 شهریورماه در گنبدکاووس و در محوطه برج قابوس به عنوان بزرگترین برج آجری جهان آماده بازدید خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا