Mihanpostاجتماعی

توضیحات سردار زمانیان در خصوص شلیک پلیس به کوله بران

به گزارش میهن پست – رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، گفت: در صورت عدم توجه کوله بران و سایر قاچاقچیان به دستورات پلیس در نقطه صفر مرزی، به آنها شلیک می شود.

سردار فتح الله زمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هر کشوری مرزها نسبت به مرکز کشور محروم تر بوده و ما نیز به علت کوهستانی بودن مرزهای غربی شاهد عدم استفاده از این مرزها هستیم. ضمن اینکه به جز مرزهای شمالی که از طبیعت خدادادی بهره برده است مرزهای شرقی و جنوبی نیز دارای مشکلاتی هستند.

وی ادامه داد: دولت برای کمک به معیشت مرزنشینان و رفع نیازهای آنها تسهیلاتی را برای این افراد در نظر گرفته است. مرزنشینان جنوب در قالب ته لنجی و ملوانی می توانند کالاهایی را در طول سال وارد کشور کنند. ضمن اینکه در مرزهای غربی نیز معبرهایی وجود دارد که مرزنشینان در طول سال می توانند کالاهای مجاز وارد کنند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، در مرزهای شرقی نیز تسهیلاتی در خصوص ورود کالا در نظر گرفته شده است.

زمانیان با اعلام اینکه مقدار قاچاق برای پلیس تفاوتی ندارد و با هر میزان جنس قاچاق برخورد می شود، افزود: اگر فردی بخواهد در غرب کشور به صورت کوله بری و قایقی در جنوب کشور جنسی را قاچاق کند پلیس برخورد می کند. میزان قاچاق برای پلیس تفاوتی ندارد چرا که اصل این کار تخلف و جرم محسوب می شود.

وی در مورد علت شلیک به کوله بران یا قاچاقچیان دریا، گفت: وقتی فردی اقدام به قاچاق می کند علاوه بر جرم به مرزهای کشور نیز تعرض کرده است. ما منطقه قرمز مرزی داریم که در صورت ورود قاچاقچیان و عدم توجه به دستور پلیس، ماموران شلیک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا