گوناگون

دیدار ترکان و استاندار ایلام با مقامات عالی‌رتبه استان واسط عراق

‌مشاور رییس‌جمهور و استاندار ایلام با مقامات عالی رتبه استان واسط عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، محمدرضا مروارید اظهار کرد: در این دیدار که با حضور معاون استاندار واسط عراق، نائب رئیس و اعضای شورای استان واسط عراق و رئیس سازمان نظام مهندسی این استان برگزار شد ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور نیز حضور داشت.

وی ادامه داد: محور این مذاکرات در خصوص بحث صادرات و افزایش حجم آن از طریق مرز مهران به کشور عراق و هم چنین صادرات فنی و مهندسی به استان واسط عراق و اجرای پروژه‌های عمرانی این استان توسط پیمانکاران ایرانی و خصوصا ایلامی و بحث منطقه ویژه اقتصادی مهران بوده است.

استاندار ایلام با بیان این‌که این مذاکرات با توافقات طرفین و تلاش برای افزایش حضور پیمانکاران ایرانی در استان واسط عراق همراه بود، ادامه داد: مقامات استان واسط عراق برای حضور پیمانکاران و شرکت‌های فنی ایرانی در این استان ابراز علاقه و تمایل داشتند و از اجرای پروژه‌های عمرانی استان واسط توسط پیمانکاران ایرانی استقبال کردند.

مروارید گفت: در این دیدار هم‌چنین در خصوص منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران و ایجاد چنین منطقه‌ای در استان واسط عراق و الحاق این دو منطقه به یکدیگر نیز بحث و گفت‌وگو شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا