Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra با ظاهری مدرن + عکس

تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra هم همانند ساید سوپر اسپرت های کمپانی تویوتا حتما حرف هایی برای گفتن خواهد  داشت چرا که در ماه‌ های آینده ، این سوپر اسپرت با تغییرات فنی قابل ملاحضه و در دو نسخه‌ ی دو و سه لیتری تولید خواهد شد.

دسترسی آسان به سرفصل نوشته ها

این در حالی است که سال گذشته، این کمپانی ژاپنی اعلام کرده بود برنامه‌ ای برای عرضه‌ی تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra، محبوب‌ترین خودرو اسپرت خود، با موتور دو لیتری توربوشارژ در آمریکا ندارد.

تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra
تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra

با این حال این تصمیم برای حمایت از فروش GT86 گرفته شد که با پیشرانه‌ی دو لیتری تنفس‌طبیعی فروخته می‌شود. بنابراین از اواسط سال 2020 ، شرایط تغییر خواهد کرد و نسخه‌ های دو و سه لیتری تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra در بسیاری نقاط جهان، ازجمله آمریکا، عرضه خواهند شد.

در این میان و طبق توافق با تویوتا، در اروپا سوبارو BRZ به علاقه‌ مندان ارائه می‌شود و از GT86 برای بازارهای مهمی مثل انگلیس خبری نیست. به‌ همین‌ دلیل، از ابتدا قرار بود نسخه‌ ی دو لیتری برای سوپرا آماده شود تا ضمن کاهش مصرف سوخت، آلایندگی کمتری هم درمقایسه‌با نمونه‌ی سه‌لیتری داشته باشد.

تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra
تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra

مشخصات فنی تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra

پیشرفت فناوری‌های مرتبط با پیشرانه‌های توربوشارژ قدرت درخورتوجه و مصرف بهینه‌ی سوخت را همزمان فراهم می‌کند. حالا برای برای سوپرا 2.0 نیز پیشرانه‌ ی چهار سیلندر دو لیتری تویین‌‌ توربو شارژ ارائه می‌شود که ساخت آلمان و کاملا مشابه نمونه‌ ی استفاده‌ شده در بی‌ام‌و Z4 است. با پیشرانه‌ی جدید 255 اسب‌ بخار قدرت و 400 نیوتن‌ متر گشتاور فراهم می‌شود و سوپرا 2.0، تنها پنج ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعتش به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra

دیگر نکته‌ ی مثبت در سوپرا 2.0، کاهش وزن 91 کیلوگرمی درمقایسه‌ با سوپرا 3.0 است. وزن خالص مدل چهار سیلندر به 1.442 کیلوگرم می‌رسد که 183 کیلوگرم بیشتر از GT86 خواهد بود. نسخه‌ ی پایه بدون صندلی مجهز به تنظیمات برقی تولید می‌شود؛ اما سیستم تعلیق پویا (Active suspension) و دیفرانسیل قابل‌ تنظیم (Active differential) برای شرایط مختلف خواهد داشت. امکانات ایمنی سوپرا 2.0 شامل کروزکنترل هوشمند و هشدار نقطه‌ ی کور و حسگر پشت خودرو در یک بسته‌ ی پیشنهادی همراه‌ با سیستم صوتی دارای 12 بلندگو و رابط‌ های اپل کارپلی و اندروید اتو قابل سفارش هستند.

تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra

سوپرا 3.0

مدل 6 سیلندر تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra که از سال 2019 به سبد تویوتا اضافه شده است، تغییراتی در تجهیزات فنی خواهد کرد تا بیش از گذشته برای خریداران جذاب باشد. قدرت و گشتاور پیشرانه حالا به 382 اسب‌ بخار و 499 نیوتن‌متر رسیده که درمقایسه‌ با قبل 47 اسب‌بخار و 4 نیوتن‌ متر ارتقا پیدا کرده است. سرعت‌گیری صفر تا 100کیلومتر بر ساعت سوپرا 3.0، تنها 3/9 ثانیه خواهد بود؛ یعنی 0/2 ثانیه سریع‌ تر از مدل قبلی.

تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra

نکته‌ ی مهم دیگر درباره‌ ی سوپرا 3.0 مدل 2021 عرضه‌نشدن در اروپا است. این خودرو با پیشرانه‌ای مشابه بی‌ ام‌ و Z4 M40i تولید خواهد شد؛ اما به‌ دلیل افزایش قدرت، مصرف سوخت بیشتری خواهد داشت و مطابق با استانداردهای آلایندگی قاره‌ی سبز نخواهد بود.

مشابه سوپرا 2.0، مدل چهارسیلندر سه‌ لیتری هم بهینه‌سازی‌‌هایی در سیستم تعلیق و فنربندی داشته است و فرمان برقی و فناوری مدیریت تعادل هم به‌روزرسانی شده‌اند. در کابین، نمایشگر لمسی 8.8 اینچی جایگزین نمونه‌ی 6.5 اینچی خواهد شد. همچنین، بسیاری از امکانات ایمنی و رفاهی که در سوپرا 2.0 به‌صورت بسته سفارشی با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌شوند، در تمام مدل‌های سوپرا 3.0 وجود خواهند داشت.

برای علاقه‌مندان به خودروهای خاص و تولید محدود، نسخه‌ی A91 از سوپرا 3.0 برای سال 2020  ارائه می‌شود. این محصول در دو رنگ ویژه از آبی و سیاه (Nocturnal black & Refraction blue) تولید خواهد شد. در سوپرا A91، ادوات فیبرکربن برای آینه و بالچه‌های سپر استفاده شده است و خطوطی سیاه‌رنگ هم روی ستون انتهای بدنه وجود خواهند داشت.

قیمت نهایی تویوتا سوپرا 2021 Toyota Supra در دو مدل 2.0 و 3.0 هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان گفت که این دو مدل به‌ ترتیب با قیمت حدود 40 و 50 هزار دلار و یا با تغییرات جزیی تری در قیمت عرضه خواهند شوند.

منبع : MOTOR1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا