گوناگون

تيم ملي کشتي آزاد ايران قهرمان آسيا شد

در پايان بيست‌وهفتمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني آسيا که از صبح ديروز (چهارشنبه) در آستانه قزاقستان آغاز شده بود، آزادکاران کشورمان موفق به کسب 6 مدال طلا توسط مسعود اسماعيل‌پور، سيداحمد محمدي، مصطفي حسين‌خاني، رضا افضلي، ميثم مصطفي‌جوکار و کميل قاسمي در اوزان 61، 65، 70، 74، 86 و 125 کيلوگرم شدند.

به نقل از فارس، ايران در پايان اين رقابت‌ها با 66 امتياز براي بيست‌ودومين بار بر سکوي قهرماني آسيا ايستاد.

تيم‌هاي مغولستان و قزاقستان هم به ترتيب دوم و سوم شدند.

* نتايج کشتي‌گيران کشورمان در روز دوم به شرح زير است:

در وزن 61 کيلوگرم که 12 کشتي‌گير حضور داشتند، مسعود اسماعيل‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 7 بر 4 مقابل بازار بازارگوري‌يف، دارنده مدال برنز 2007 جهان و نفر پنجم المپيک پکن از قرقيزستان به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد. وي در اين مرحله هم با نتيجه 14 بر 10 از سد دولت نيازبيکوف، دارنده مدال برنز 2011 جهان و نفر پنجم المپيک لندن از قزاقستان گذشت و فيناليست شد. اسماعيل‌پور در ديدار پاياني هم با نتيجه 11 بر صفر مقابل باجنيش باجرانگ، دارنده مدال برنز 2013 آسيا از هند به برتري دست يافت و مدال طلاي اين وزن را بر گردن آويخت.

در وزن 70 کيلوگرم مصطفي حسين‌خاني در دور نخست با نتيجه 12 بر يک مقابل هاي‌وي لينگ از چين به پيروزي رسيد و راهي دور دوم شد. وي در دور دوم نيز با نتيجه 12 بر يک (با ضربه فني) مقابل کان تات از ويتنام به پيروزي دست يافت و به نيمه‌نهايي رسيد. حسين‌خاني در اين مرحله هم با نتيجه 10 بر صفر از سد اختيار نوروزوف، دارنده مدال نقره 2011 آسيا از ازبکستان به پيروزي رسيد و به فينال 70 کيلو راه پيدا کرد. وي در ديدار پاياني با توجه به عدم حضور سوميرشوح ووخيدوف از تاجيکستان به دليل مصدوميت به عنوان فرد پيروز اعلام و قهرمان شد. در اين وزن 12 کشتي‌گير وزن کشي کرده بودند.

در وزن 74 کيلو که 13 کشتي‌گير حضور داشتند، رضا افضلي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 10 بر صفر مقابل ريوچي ياماناکا از ژاپن به پيروزي دست يافت و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد. وي در اين مرحله نيز با نتيجه 9 بر صفر از سد ژانگ چانگ، دارنده مدال نقره 2013 آسيا از چين گذشت و فيناليست شد. افضلي در ديدار پاياني با نتيجه 9 بر صفر مقابل پورجاو اونوربات از مغولستان به برتري رسيد و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در وزن 97 کيلوگرم حامد طالبي زرين کمر که در دور اول با نتيجه 10 بر صفر مقابل ژي ژانگ از چين به پيروزي رسيده بود در مبارزه دوم با نتيجه 7 بر 4 مغلوب علي‌خان ژومايف از قزاقستان شد و از حضور در مرحله نيمه‌نهايي بازماند که با توجه به شکست حريفش در مرحله بعد و عدم راهيابي به فينال حذف شد. در اين وزن 13 کشتي‌گير حضور داشتند.

در روز نخست اين رقابت‌ها نيز سيد احمد محمدي در 65 کيلو، ميثم مصطفي جوکار در 86 و کميل قاسمي در 125 کيلوگرم سه مدال طلا براي کشورمان به ارمغان آورده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا