گوناگون

تکذیب خبر جیره بندی آب / کاهش 20 درصدی در مصرف انرژی با تعطيلی پنجشنبه ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه بررسی راه های صرفه جویی در مصرف برق در ادارات دولتی در جمع خبرنگاران گفت: هوای شهر تهران امروز در شرایط ناسالم قرار دارد و اطلاع رسانی های لازم به مردم شده است.

وی در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضر گرد وغبارها نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرده و مردم در این روزها بیشتر رعایت کنند، افزود: در صورتی که به شرایط هشدار و اضطرار آلودگی هوا نزدیک شویم، کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل می شود.

استاندار تهران با بیان این مطلب که سال های اخیرهیچ نیروگاه جدید و بخش تولیدی جدیدی در تهران ساخته نشده است ولی شاهد افزایش مصرف انرژی و جمعیت نسبت به سنوات گذشته هستیم، تصريح کرد:چنین روندی مي طلبد نگاه به مدیریت مصرف جدی تري از گذشته چه در بخش روشنایی و چه سایر بخش ها باید مدیریت شود.
هاشمی از تذکر به ادارات پرمصرف برق خبرداد واظهار داشت: ادارات مؤظفند ماهانه میزان مصرف برق و آب خود را گزارش دهندو هر دستگاهی به نسبت سنوات گذاشته کاهش مصرف داشته باشد تشویق و دستگاه هایی که در مصرف انرژی کوتاهی کرده باشند بعد از بررسی ها تذکر می گیرند.
وی بيان داشت:برج های که در تهران ساخته می شوند براساس مصوبه هیأت دولت باید مجهز به سیستم سی اچ پی باشند تا کمتر انرژی مصرف شود و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به اجرا شدن آن جدیت به خرج دهد.

استاندار تهران با اشاره به تعطیلی پنجشنبه ها در تهران گفت :بررسی ها نشان داد این امر موجب کاهش 20 درصدی در مصرف انرژی شده است و ادارات باید در ایام هفته این مدیریت مصرف را اجرایی کنند.

هاشمی افزود: آمارها بیانگر آن است که سالانه 200 هزار مشترک برق در شهر تهران اضافه می شود در صورتی که باید نسبت به کاهش جمعیت در شهر و استان تهران اقدام شود.

وی با اشاره به این مطلب که کمیسیون خاص تهران و کلانشهرها بحث کاهش جمعیت استان تهران و جلوگیری از ازدیاد جمعیت استان تهران مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ولی این معضل از طریق برنامه های کوتاه مدت به سرانجام نمی رسد بلکه باید برنامه های کوتاه مدت تبیین شود.

هاشمی ضمن تکذیب خبر جیره بندی آب در استان تهران اظهار داشت: امسال با کاهش نزولات الهی مواجه بودیم و شاهد کم آبی در استان تهران هستیم که با مدیریت درست و کاهش مصرف آب به میزان 20 درصد در هر خانواده مشکل حادی در آینده نخواهیم داشت.

استاندار تهران درباره بارور کردن ابرها نیز اظهار داشت: این طرح مطرح است ولی ما از این طرح تاکنون برداشت خاصی نداشته ایم.

وی همچنین در مورد مبارزه با ساخت وسازهای حاشیه ای بستر رودخانه ها اظهار داشت: نسبت به سال گذشته در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز به شدت کنترل شده است و روند ساخت وسازهای غیرمجاز کاهش پیدا کرده است.

هاشمی از تخريب860 واحد غیرمجاز در بستر رودخانه ها سخن گفت و خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و صنفی که در بستر رودخانه ها فعالیت می کردند نیز از طریق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا