Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرحوادث

ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ فقط 25 سال سن داشته است + عکس

ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ یا همان ساموئل بلامای یا بلک سم همراه با کشتی خود، به نام  وایدا  و بیش از 140 نفر از خدمه کشتی طی یک توفان وحشتناک در حالی که فقط 25 سال سن داشت ، در ساحل کیپ کید در سال 1717 غرق شد. حالا بعد از گذشت چند قرن، پیدا شدن استخوان و تفنگ بلک سم که خودش نادرترین گنجینه محسوب می‌ شود مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

در سال 1984 وقتی لاشه کشتی وایدا پیدا شد، محققان آثار هنری مختلفی از جمله یک زنگ و پلاک برنجی کوچک را کشف کردند که انگار متعلق به بلک سم ، ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ بوده است.

اگر چه تا به حال هیچ نشانی از بلک سم ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ پیدا نشد است اما  محققان سال ها پیش متوجه یک استخوان شده اند که از توده‌‌ای از شن و ماسه چسبیده به لاشه کشتی بیرون زده بود.

حالا باستان‌ شناسان موزه دزدان دریایی وایدا موفق شدند استخوان ران یک انسان را از توده 1630 کیلوگرمی بیرون بکشند. دانشمندان دانشگاه نیو هاون در حال تلاش هستند تا نمونه DNA را از این استخوان‌ها استخراج تا شاید این DNA با DNA نوادگان بلک سم مطابقت داشته باشد و ثابت شود که استخوان‌ ها کشف شده به ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ تعلق دارد.

البته باید گفت که سرنوشت بلک سم ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ کمی شبیه داستان دزدان دریایی کارائیب است؛ چرا که استخوان‌ های دزد دریایی که ماهیت واقعی خود را زیر نور مهتاب نشان می‌دهد و در این میان نیز تیم تحقیقاتی استدلال می‌کند از آنجا که استخوان در نزدیکی تفنگ بلک سم پیدا شده است، به احتمال زیاد این استخوان ران نیز متعلق به این دزد دریایی معروف است. در کنار تفنگ، استخوان‌های دیگری، تعدادی سکه، شیشه و ابزارآلات دیگری نیز کشف شده است.

ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ
استخوان منتسب به بلک سم ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ

با این حال هنوز مشخص نیست که بتوان از این استخوان‌ ها DNA کافی استخراج کرد تا در آنالیزها استفاده شود اما دانشمندان امیدوارند که بتواند این کار را انجام دهند تا شاید بتواند ردی از ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ را پیدا کنند.

کلیر گلین، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی در خصوص بلک سم ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ می‌گوید:

غرق شدن این کشتی با تمامی وسایل آن جنبه مثبتی هم داشته است چرا که در معرض اکسیژن قرار نگرفته‌اند و چرا که وجود اکسیژن می تواند فرآیند تخریب DNA را سرعت ببخشد.

بلک سم ثروتمندترین دزد دریایی تاریخ تنها 28 سال سن داشته که همراه کشتی و خدمه آن غرق شده و جالب اینجاست که او تنها یک سال بعد از وارد شدن به قلمروی دزدان دریایی توانست به موفقیت عظیمی برسد. 53 کشتی غصب‌شده تحت فرمان بلک سم بودند، همچنین تخمین زده می‌شود که پنج تن طلا، عاج فیل و گنجینه‌های دیگر نیز در اختیار داشته است که در محل ذخیره کشتی وایدا قرار داشته‌اند.

این گنجینه‌ها به قدری بود که لقب ثروتمندترین دزد دریایی جهان را برای بلک سم به ارمغان آورد. دارایی‌ های این دزد دریایی حدود 120 میلیون دلار آمریکا ارزش دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا