Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومی

چگونه همسر سابقه جف بزوس به ثروتمندترین زن جهان تبدیل شد

مکنزی اسکات در حالی حالا به ثروتمندترین زن جهان تبدیل شده که او همسر سابق جف بزوس مالک آمازون و ثروتمندترین مرد دنیا بوده است. در ادامه اخبار منتشر شده در این مورد را بررسی خواهیم کرد.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مکنزی اسکات حالا با ۶۸ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن دنیا است. اسکات یک خیّر و همسر سابق جف بزوس ، مدیرعامل شرکت آمازون و ثروتمندترین مرد دنیا است. اسکات با پشت سر گذاشتن، فرانسوا بتانکور می یر، وارث شرکت آرایشی بهداشتی لورئال که ۶۶/۸ میلیارد دلار ثروت دارد، در صدر فهرست ثروتمندترین زنان دنیا قرار گرفت.

مکنزی اسکات و جف بزوس در سال ۲۰۱۹ از یکدیگر جدا شدند که به دنبال این جدایی، میلیون ها سهم از شرکت آمازون به ارزش ۳۸ میلیارد دلار به اسکات تعلق گرفت.

اسکات در ماه جولای سال جاری اعلام کرد که ۱/۷ میلیارد از ثروتش را در سال گذشته برای امور مختلفی از جمله برابری نژادی، سلامت عمومی و تغییرات آب و هوایی، اهدا کرده است.

هنوز یک هفته از اعلام خبر اهدای این ۱/۷ میلیارد دلار توسط مکنزی اسکات نگذشته بود که با رشد سهام او در شرکت آمازون، همه ی این مبلغ دوباره به او بازگشت.

ثروتمندترین زن جهان
ثروتمندترین زن جهان

در سال ۲۰۱۹ اسکات به «تعهدنامه بخشش» (Giving Pledge) هم پیوست که عهدنامه ای است میان میلیونرها و میلیاردرهای دنیا. بر اساس این عهدنامه آن ها متعهد می شوند بیشتر ثروت خود را در طول زندگی یا بعد از مرگ شان اهدا کنند. تعهدنامه بخشش را بیل گیتس به همراه وارن بافت، سرمایه گذار مشهور آمریکایی به راه انداختند که خود هم به آن پیوستند، عهدنامه ای که سلبریتی ها و ابرپولدارهای دنیا را تشویق می کند بیشتر ثروت خود را به خیریه ها ببخشند.

اسکات ثروتمندترین زن فهرست بلومبرگ و دوازدهمین فرد ثروتمند دنیا، پس از چهره های شناخته شده ی عرصه ی فناوری از جمله بیل گیتس، ایلان ماسک و مارک زاکربرگ است.

ثروتمندترین های آمریکایی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ و فهرست میلیاردرهای فوربس ۱۶ نفر هستند که جمعاً بیشتر از یک تریلیارد دلار ثروت دارند. رتبه های بالای هر دو فهرست در اختیار چهره های شناخته شده ی حوزه ی فناوری قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا