Mihanpostپیشنهاد سردبیرمجلس

رکورد جهانی اسلالوم توسط یک دختر 16 ساله شکسته شد

رکورد جهانی اسلالوم حالا در حالی شکسته شده که یک دختر 16 ساله موفق به ثبت آن شده است. در این مطلب از میهن پست به معرفی این راننده کوچک حرفه و همچنین این رکورد شکنی می پردازیم.

شما در ۱۶ سالگی پشت فرمان چه خودرویی نشسته‌اید؟! اصلاً آن موقع ماشین راندن را بلد بودید؟ سؤال دیگر: اگر پشت فرمان بنشینید مهارت کافی برای نزدیک شدن به یک رکورد جهانی گینس را خواهید داشت؟! درباره رکوردهای مهم و سطح بالای جهانی صحبت می‌کنیم نه تصادفات کوچک و خنده‌دار…

رکورد جهانی اسلالوم

این دختر ماهری که پشت فرمان پورشه نشسته رکورد مهمی را شکسته است. در واقع او حتی به یک مخروط نیز برخورد نکرده است. کلوئی چمبرز دختر ۱۶ ساله‌ای است که علیرغم سن پایین خود تجربه ۷ سال حضور در مسابقات را یدک می‌کشد. هم‌اکنون او رکورد جهانی گینس برای سریع‌ترین تست اسلالوم را بر جای گذاشته است.

چمبرز دقیقاً چه‌کاری انجام داده است؟ او توانسته از بین ۵۱ مخروطی که به فاصله ۱۵.۲ متر از یکدیگر قرار داشته‌اند عبور کند و این کار را در عرض ۴۷.۴۵ ثانیه انجام دهد. این زمان برای شکستن رکورد جهانی گینس در تست اسلالوم کافی بوده است. رکورد قبلی در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود.

رکورد جهانی اسلالوم

او برای این کار از یک پورشه ۷۱۸ اسپایدر کاملاً استوک که قدرت ۴۱۴ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته دستی داشته استفاده کرده است.

تست‌های اسلالوم فریبنده هستند. هر فردی که پشت فرمان خودرو نشسته باشد به خوبی می‌داند انجام این کار بسیار سخت است. برای انجام موفق این کار باید سرعت بسیار دقیقی داشته و از انتقال وزن خودرو از یک‌سو به سوی دیگر اطلاع کاملی داشته باشید. حتی اندکی اشتباه در محاسبات می‌تواند به قیمت خراب شدن رکورد تمام شود. البته وجود خودرویی همچون پورشه ۷۱۸ نیز به ثبت چنین رکوردی کمک می‌کند.

رکورد جهانی اسلالوم

چمبرز می‌گوید:

این کار راحت به نظر می‌رسد اما واقعاً این‌گونه نیست. عبور از بین ۵۰ مخروط با سریع‌ترین زمان ممکن و ثبت رکورد جدید فشار زیادی را تحمیل می‌کند. همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد تا من به این رکورد برسم. خودرو به خوبی کار می‌کرد و من چسبندگی موردنیاز را داشتم. از خانواده خودم و پورشه برای پشتیبانی و حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا