Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریهوا فضا

انتشار جدیدترین عکس پانوراما از مریخ توسط ناسا + ویدیو

جدیدترین عکس پانوراما از مریخ توسط ناسا در حالی منتشر شده است که این عکس ترکیبی از هزار عکس با ۱.۸ میلیارد پیکسل است که تاکنون مشابه‌ آن را ندیده ایم.

ناسا هفته پیش عکس پانورامایی شگفت‌انگیز از مریخ منتشر کرد که توسط مریخ‌نورد Curiosity در اواخر سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این پانوراما بزرگ‌ترین رزولوشن در میان تاریخ تصاویر و پانوراماهای فضایی را دارد و تاکنون هیچ‌کسی نتوانسته تصویری با کیفیت بالاتر از آن درباره مریخ ارائه دهد.

این عکس عکس پانوراما از مریخ یک منظره از منطقه Glen Torridon در Gale Crater مریخ را نشان می‌دهد. کل حجم این تصویر ۲.۲۵ گیگابایت است و ناسا کل فایل آن را روی اینترنت آپلود کرده است. شما باید در مرورگر وب خود با بزرگنمایی این پانوراما جزئیات دقیقی از سیاره مریخ را مشاهده کنید.

جدیدترین عکس پانوراما از مریخ
جدیدترین عکس پانوراما از مریخ

ناسا یک نسخه کوچک‌ تر جدیدترین عکس پانوراما از مریخ را هم در یک عکس با نمای کلی ساخته است. همین‌طور، ناسا یک ویدیو هم از این شاهکار ساخته است که می‌تواند نقاطی از پانوراما را برجسته‌ کرده و دید بهتری به علاقه‌مندان بدهد.

در ویدیو جدیدترین عکس پانوراما از مریخ می‌توانید دهانه‌ های آتش‌ فشان‌ ها و چاله‌ های روی سطح کره مریخ را مشاهده کرده و حتی اندازه آن‌ها را ببینید. تیم سازنده این پانوراما اواخر سال ۲۰۱۹ بیشتر از چهار روز به طور پیوسته و بی‌وقفه تصویر را دریافت و ترکیب کردند. این تیم حتی فرصتی برای خوردن نهار و شام نداشتند و باید تصاویر دریافتی مریخ‌نورد را ضبط و پردازش می‌کردند.

برای تماشای تصویر در اندازه واقعی کلیک کنید

بد نیست بدانید که جدیدترین عکس پانوراما از مریخ بالاترین کیفیت تصویری از سیاره را در اختیار محققان قرار می‌دهد و می‌تواند بزرگ‌ترین کار مطالعاتی پیش از پا گذاشتن انسان روی این سیاره باشد.

 

منبع : cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا