Mihanpostاقتصادیمسکن

جزئیات افزایش احتمالی قیمت آپارتمان و خانه های ویلایی

به گزارش میهن پست – در ماه‌های آینده قیمت‌ خانه اندکی افزایش پیدا خواهد کرد، اما پیش‌بینی می‌شود وضعیت رکود در این بخش ادامه پیدا کند.

یک کارشناس مسکن  درباره‌ی افزایش قیمت اوراق مسکن اظهار کرد: تا زمانی که مسکن به غلط به عنوان کالای سرمایه‌ای در کشور مدنظر قرار دارد، این ناهماهنگی‌ها امری جدایی‌ناپذیر است.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت اوراق مسکن اتفاقات ظاهری در این حوزه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به این‌که در بخش مسکن امنیت اقتصادی که لازمه‌ی فعالیت اقتصادی است دیده نمی‌شود این افزایش قیمت‌ها امری طبیعی است.

این کارشناس مسکن تاکید کرد :تا زمانی که دولت ۸۵ درصد اقتصاد را در ید خود گرفته است، این میزان افزایش قیمت‌ها پیش می‌آید و راه‌حلی برای آن وجود ندارد.

پورشیرازی در ادامه گفت: تغییر قیمت اوراق مسکن با تاثیر از شاخص‌های دیگر اقتصادی نوساناتی پیدا می‌کند و این امری طبیعی است.

وی با بیان این‌که باید به دنبال امنیت اقتصادی باشیم و روی آن فکر کنیم، تصریح کرد: افرادی که در یک بازه زمانی موفق به جمع‌آوری سرمایه شده‌اند زمانی بوده که با امنیت اقتصادی کارشان را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور این امر دور از ذهن است.

این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: از ۱۲ هزار میلیارد نقدینگی که در کشور وجود داشته در حال حاضر به رقم بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم و این امر خود یک فاجعه است.

پورشیرازی در ادامه درباره‌ی روند فعلی بازار مسکن اظهار کرد: قیمت‌ها اندکی افزایش پیدا می‌کند، اما پیش‌بینی می‌شود وضعیت رکود ادامه پیدا کند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که افراد دارای سرمایه سودهای رانتی در این بخش خواهند برد، افزود: روند افزایش قیمت مسکن به روال سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ پیش نخواهد رفت، اما عده‌ای که رانتخوار هستند و با اقتدار اقتصادی عمل می‌کنند از سودهای کلان در این حوزه بهره‌مند خواهند شد.

منبع:isna

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا