Mihanpostفرهنگی

جزئیات تابلوی منتسب به پیکاسو در اردبیل

به گزارش میهن پست – تیم کارشناسان ارشاد برای بررسی اصالت تابلوی منتسب به پیکاسو راهی اردبیل می‌شوند
مدیر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از اعزام هیاتی از کارشناسان زبده برای تعیین اصالت تابلوی منتسب به پیکاسو که در اردبیل کشف شده است، خبر داد.

مجید ملانوروزی، مدیر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و سرپرست موزه هنرهای معاصر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اصالت تابلوی یاد شده گفت: پیش‌تر از این هم چنین واقعه‌هایی رخ داده بود و ما نمونه‌های دیگری از این موارد را دیده بودیم.

وی افزود: خاطرم هست که چند سال پیش نیز خبری از پیدا شدن دو اثر از ونگوگ به گوش رسید که بعد از بررسی‌های زیاد مشخص شد تابلوها اصالت ندارند.

مدیر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد نظر خود را درباره تابلو پیدا شده در اردبیل که برخی آن را اثری از پیکاسو می‌دانند، ادامه داد: من بعید می‌دانم تابلوی پیدا شده در اردبیل که منتسب به پیکاسو است، اصالت داشته باشد ولی به هر حال وظیفه ماست که از چند و چون جریان باخبر شویم و به همین خاطر قصد داریم کارشناسان خود را برای بررسی این تابلو به اردبیل بفرستیم.pic

وی با رد تماس از سوی میراث فرهنگی استان اردبیل با آنها بیان کرد: تاکنون هیچ تماسی با ما که مرجع رسیدگی به این امور هستیم گرفته نشده است.

ملانوروزی در پایان سخنانش گفت: به هرحال تنها مکان و ارگانی که می‌تواند اصالت این تابلو را تایید یا رد کند وزارت ارشاد است به همین دلیل باید کارشناسان ما این اثر را ببینند.

دو روز پیش و طی خبری که از خبرگزاری مهر منتشر شد، اعلام شد که تابلویی منتسب به پیکاسو در روستایی در بخش پارس‌آباد مغان در استان اردبیل کشف شده است که مدیران میراث فرهنگی این استان درصدد این هستند که با کمک کارشناسان این حوزه اصالت این تابلو را تایید کنند.

پس از جریان‌ساز شدن این خبر، دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی پیگیری‌هایی را درباره صحت و سقم این مساله داشتند و یک روزنامه رسمی کشور از داشتن مهر موزه عراق بر این تابلو خبر داد؛ مساله‌ای که تا امروز به طور رسمی تایید نشده است.

پابلو روئیز پیکاسو نقاش، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد. تابلوی دختران اوینیون او بزرگترین اثر هنری قرن بود.

بالاترین قیمت پرداخت شده برای نقاشی پابلو پیکاسو ۱۲۶٫۴ میلیون دلار به تابلویی به نام پسری با پیپ بود که در سال ۲۰۰۴ به فروش رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا