Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

جزئیات دوپینگ کشتی‌گیر فرنگی کار قهرمان جهان

به گزارش میهن پست – دوپینگ یکی از کشتی‌گیران شرکت کننده در مسابقات جام جهانی فرنگی تهران خبری است که یک هفته از اعلام غیر رسمی آن می‌گذرد اما در این فاصله هیچ منبع موثقی آن را تایید نکرده هرچند که تکذیبی هم در کار نبوده و همین مسئله باعث ابهامات این پرونده را بیشتر کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه هفته گذشته و حدود یک ماه پس از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی در تهران اعلام شد که دوپینگ یکی از کشتی‌گیران شرکت کننده در این رقابت‌ها مثبت اعلام شده و همین مسئله قهرمانی تیم ایران در این رقابت‌ها را تحت الشعاع قرار داد.

این رقابت‌ها طی روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه برگزار شد و در دیدار نهایی تیم ایران که با فراز و نشیب‌های زیاد آماده حضور در مسابقات شده بود، با نتیجه ۶ بر ۲ روسیه را شکست داد و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی انتقام دوره شکست دوره قبل را هم از روس‌ها گرفت.

فرنگی‌کاران ایران در حالی قهرمان این مسابقات شدند که پیش از دیدار فینال نیز تمام حریفان خود را شکست داده بودند و همین مسئله ارزش قهرمانی آنها را دو چندان کرد اما ارزش ماندگار نخواهد بود اگر دوپینگ فرنگی‌کار ایرانی شرکت کننده در این رقابت‌ها تایید شد.

نادو که از طرف فدراسیون بین‌المللی کشتی مامور به کنترل دوپینگ مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی بود، در پایان این رقابت‌ها از هشت کشتی‌گیر سه تیم برتر که به ترتیب ایران، روسیه و آذربایجان بودند  نمونه‌گیری کرد. ۲۴ تست دوپینگ به عمل آمده از این ورزشکاران به فاصله چند روز بعد توسط نادو در اختیار آزمایشگاه کلن آلمان قرار گرفت تا توسط متخصصان این آزمایشگاه بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

به طور معمول آزمایشگاه کلن آلمان نتیجه بررسی‌های خود را باید به فدراسیون بین‌المللی کشتی یا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در ایران اعلام کند و یا اینکه همزمان این دو نهاد از نتیجه آنالیزهای انجام شده بر روی نمونه‌های ارسالی آگاه کند اما هنوز هیچ یک از این اطلاع رسانی‌ها انجام نشده، خبر مثبت شدن دوپینگ یکی از کشتی گیران مطرح شده است.

حتی در این زمینه از کشتی‌گیری که نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شده نیز نام برده شده است؛ کشتی گیری که در جریان مسابقات عملکرد نسبتا خوبی داشت هر چند نتیجه رقابت خود در دیدار فینال را واگذار کرد و حالا متهم به دوپینگ هم شده است.

این در حالی است که با وجود گذشت یک هفته از اعلام دوپینگ این کشتی‌گیر، هنوز هیچ منبع موثقی آن را تایید نکرده؛ نه فدراسیون بین‌المللی کشتی که مسئول مستقیم برخورد با متخلفان این رشته است و نه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و آزمایشگاه کلن آلمان که موظف به نمونه گیری و آنالیز آن بوده‌اند.

همچنان منتظر پاسخ هستیم
لطفعلی پورکاظمی، دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهارداشت: هیچ نتیجه‌ای در رابطه با تست‌های دوپینگ گرفته شده در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی تهران به دست‎مان نرسیده است ضمن اینکه نه از سوی فیلا و نه از سوی آزمایشگاه آلمان هم هیچ گونه اطلاع رسانی در این زمینه نشده است.

وی با تاکید تا به امروز هیچ نامه‌ای مبنی بر مثبت بودن نتیجه تست دوپینگ ورزشکاری به دست‌مان نرسیده است، تصریح کرد: همچنان منتظر نتیجه آزمایش کشتی‌گیران هستیم و تا زمانی که نامه رسمی در این زمینه به دست‌مان نرسد هیچ خبری را موثق نمی‌دانیم.

نمی توانیم واکنشی نشان دهیم
حسن بابک، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: خبری که به گوش ما رسیده در حد خبری است که رسانه‌ها از آن اطلاع دارند. این خبر از نهادهای رسمی مانند فیلا و نادو هم تایید نشده بنابراین روی آن حسابی باز نمی‌کنیم و واکنشی هم نشان نمی‌دهیم تا زمانیکه از بابت صحت و سقم خود اطمینان پیدا کنیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی در عین حال تاکید کرد: فدراسیون کشتی هیچ ترس و واهمه‌ای از درست بودن خبر اعلام شده ندارد چون همیشه و در هر شرایطی طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا