گوناگون

جلالي: آلمان شانس اول قهرماني است

مجيد جلالي درباره روند آماده سازي تيم ملي ايران قبل از شروع جام جهاني 2014 برزيل، اظهار کرد: خو‌شبختا‌نه ما جزو اولين کشورهايي بوديم که اردوهاي آماده سازي را برگزار کرديم و اين فوق‌العاده‌ در روند آماده سازي ما موثر خواهد بود. ترکيب تيم ملي از دوره مقدماتي مشخص است و ما با کمترين تغيير در جام جهاني بازي خواهيم کرد. اين ثبات مي‌تواند روند مثبتي را براي ما به همراه داشته باشد.

به گزارش ايسنا، وي همچنين درباره بازي‌هاي تدارکاتي که تيم ملي انجام داد، افزود: نوع بازي‌هايي که ما تدارک ديده بوديم نشان داد که ما آرژانتين را فاکتور گرفته‌ايم و طوري برنامه‌ريزي ‌کرده‌ايم مقابل نيجريه و بوسني و هرزگوين نتيجه‌ بگيريم. در بازي‌هاي تدارکاتي تاکتيک تيم به گونه‌اي بود که کار دفاعي تيم مستحکم باشد و تيم گلي را دريافت نکند. البته در اين امر هم موفق عمل کرديم و در چهار بازي تنها يک گل دريافت کرديم. اين نوع سبک بازي مي‌تواند در جام جهاني در نتيجه‌گيري تيم ملي به ما کمک کند.

جلالي همچنين با اشاره به بازي نخست ايران مقابل نيجريه اظهار کرد: به طور کلي بازي اول ما مهم‌ترين بازي تيم ملي خواهد بود. خيلي‌ها صحبت از اتفاقات فوتبال مي‌کنند. من هم معتقدم اتفاقات در فوتبال وجود دارد. به طور مثال حتي اگر افغانستان هم در مقابل برزيل بازي کند باز هم درصد کمي شانس دارد، زيرا در فوتبال هيچ تيمي قبل از بازي به طور قطع پيروز نيست.

وي در ادامه تصريح کرد: بازيکنان نيجريه تمامشان در باشگاه‌هاي معتبر اروپايي بازي مي‌کنند، اما اين تيم از نظر کار تيمي برنامه خاصي ندارد. بازي‌هاي دوستانه اي که نيجريه برگزار کرده است، نشان داده نيجريه برنامه تيمي منسجمي ندارد. اين مي‌تواند براي ما فوق‌العاده‌ خوب باشد و اگر ما بتوانيم يک کار تيمي منسجم و برنامه دفاعي خوبي را ارائه دهيم شانس پيروزي مقابل نيجريه خواهيم داشت.

جلالي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا واقعا ايران شانسي براي گرفتن امتياز از آرژانتين ندارد؟ اظهار کرد: شانس پيروزي ما صفر نيست، اما زياد هم نيست. اتفاقات در فوتبال کم رخ مي‌دهد، اما اين که بخواهيم دلمان را به اتفاقات فوتبال خوش کنيم اصلا درست نيست. آن چيزي که در بازي‌ها براي ما مهم است، اين که سعي کنيم کمتر گل بخوريم. کمتر گل خوردن مي‌تواند باعث نتيجه‌گيري ما شود.

وي درباره شانس هاي صعود از گروه F که ايران نيز در اين گروه قرار دارد، گفت: مطمئنا آرژانتين به عنوان تيم اول صعود مي‌کند، اما در مورد تيم دوم دوست ندارم صحبتي انجام دهم، زيرا علايقم با منطق فوتبال متفاوت است.

جلالي همچنين درباره جام جهاني و سبک‌هاي بازي نيز گفت: در جام جهاني 2010 سبک مالکيت توپ رواج زيادي پيدا کرده بود که فوق‌العاده‌ هم نتيجه‌ داد و تيم‌هايي مثل اسپانيا، ايتاليا و آلمان توانستند از اين روش به خوبي استفاده کنند. در يورو 2012 ايتاليا نيز با استفاده از همين روش تا مرحله فينال پيش رفت.

وي درباره شانس‌هاي قهرماني در اين جام نيز گفت: من به سه دليل آلمان را شانس اول قهرماني مي‌دانم. اول اين که اين تيم در بهترين شرايط سني و تجربه قرار دارد که مي‌تواند فوق‌العاده‌ در نتيجه‌ گيري موثر باشد. دوم اين که امکانات سخت‌افزاري که فدراسيون فوتبال آلمان در برزيل براي اين تيم مهيا کرده است، فوق‌العاده‌ خوب است و سوم اين که فدراسيون فوتبال آلمان قبل از جام جهاني قرارداد يوآخيم لوو، سرمربي اين تيم را براي سه سال ديگر تمديد کرد. اين کار مي‌تواند روحيه تيمي را بالا ببرد که در نهايت در نتيجه‌گيري نيز موثر خواهد بود.

وي در پايان درباره شگفتي‌هاي اين جام نيز ، خاطر نشان کرد: بلژيک، يک پديده در اين جام خواهد بود، زيرا در حال حاضر در اوج آمادگي است، البته از تيم‌هاي آسيايي نيز ژاپن مي‌تواند نتايج خوبي را کسب کند و شگفتي ساز شود. البته اميدوار هستم ايران نيز بتواند از گروهش صعود کند و پديده امسال جام جهاني باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا