گوناگون

شوق جام جهاني در ميان کودکان محک(عکس)

به گزارش “ورزش 3” در اين ديدار گرم و پر هيجان، عادل فردوسي‌پور و کارلوس دونگا از بخش‌هاي بيمارستان فوق تخصصي سرطان کودکان محک بازديد کردند و پس از آن با کودکان مبتلا به سرطان محک فوتبال بازي کردند و کارلوس دونگا پيراهن تيم ملي فوتبال برزيل را به فرزندان محک تقديم کرد.

کودکان مبتلا به سرطان محک در نامه‌اي با عنوان “پيام کودکان مبتلا به سرطان ايران به کودکان مبتلا به سرطان جهان” از آنها خواستند تا قهرمانانه با سرطان مبارزه کنند و باور داشته باشند: «سرطان پايان کودکي نيست…» فرزندان محک از کارلوس دونگا که راهي برزيل است خواستند که پيام آنها را در اين رويداد جهاني به اطلاع همه دنيا برساند:

“سلام بچه ها

اين نامه رو ما بچه هاي مبتلا به سرطان ايران نوشتيم واسه اينکه يه چيز مهمي روبه همه بچه‌هاي دنيا بگيم. ما مي‌دونيم که “سرطان پايان زندگي نيست…” و اينکه مهم نيست تيم کدوم يکي از ما امسال تو جام جهاني ببره چون جام جهاني کلا خوش مي گذره، مهم اينه که ما بچه ها قهرمانيم و به سرطان گل مي زنيم.

ما خيلي خوشحاليم چون داريم آماده ميشيم واسه جام جهاني. تو راهروهاي بيمارستان سوار پايه سرم هامون ميشيم و با هم فوتبالِ سِرُمي بازي مي‌کنيم و قراره با هم و با پرستارا و دکترامون فوتبال ببينيم. تازه تيم ما هم تو جام جهاني اومده و ما کلي خوشحاليم.

امروز کارلوس دونگا مياد پيش ما. ما بهش مي‌گيم: عمو کارلوس. اون خيلي فوتبال بلده و قبلنا کاپيتان تيم فوتبال برزيل بوده. حالا که عمو کارلوس داره مي‌ره برزيل و حالا که همه از همه جايِ کل دنيا اومدن برزيل ما اين نامه رو نوشتيم تا عمو کارلوس براي همتون بخونه.

ما ياد گرفتيم که بايد اينقدر با بيماري سرطان بجنگيم تا شکست بخوره و بره چون ما قهرمانيم. مثل فوتباليستا که قهرمانن. شما هم تو هر کشوري که هستين مثل ما که تو ايرانيم با سرطان بجنگين و بگين که بايد بره تا حرفتون رو گوش کنه.

بچه‌ها بياين تا جام‌جهاني 2018 اينقدر با سرطان بجنگيم که شکست بخوره و همه به ما جام قهرماني بدن.

مواظب خودتون باشين

بچه‌هاي محک”

در بخش ديگري از اين ديدار پر هيجان، کودکان قهرمان محک نامه اي براي عادل فردوسي پور نوشته بودند و از او خواسته بودند تا برنامه 90 را در زمان برنامه‌هاي کودک پخش کند تا آنها هم بتوانند اين برنامه را ببينند:

“سلام عمو عادل

به ما خبر دادن که تو مي خواي بياي محک پيش ما و ما از ديشب خيلي خوشحاليم. عمو عادل آفرين تو خيلي مجري خوبي هستي وقتي فوتبال داره ما همش دوست داريم که اگه فوتبالش بازي حساسيه تو گزارش کني ولي اينو به دوستات نگو چون اونام خوبن ها…

عمو عادل تازه ما خيلي برنامه 90 رو دوست داريم اما عمو ماماناي ما همش نمي ذارن ما برنامه 90 ببينيم هي مي گن بچه برو بخواب اين 90 ديروقته بايد بخوابي.

خوب عمو عادل يه ذره برنامه 90 رو مثل برنامه کودک وقتاي بهتر پخش کن ما بيشتر ببينيمش

عمو فردوسي پور مي شه تو جام جهاني هم همش تو گزارش کني فوتبالو يا بازي هاي ايران رو تو گزارش کني البته عموهاي ديگه هم خوبن عيب نداره اگه گزارش کنن

تازه عمو فقط که تو از فوتبالي ها نيومدي قبلنا هم عمو جواد نکونام هم که کاپيتان تيم مليه با يه عالمه از دوستاش اومد و با ما فوتبال بازي کرد و کاپيتان تيم فوتبال محک شد و ما برديم خيلي قدرتمند و اگر تو بودي مي گفتي “تيم محک چه مي کنه.”

عمو بازم پيش ما بيا و بهمون بگو چجوري اينهمه چيزاي زياد درباره فوتباليست ها مي دوني

محمد، ناصر، زهرا، مجتبي، پويا، مرضيه، حورا، شايان، ستايش، عليرضا، جواد، فاطمه

بچه هاي محک”

00957385
 

استارت بخش ديگري از اين برنامه اولين سوت جام جهاني فوتبال 2014 با توپ‌هاي رنگارنگي که کارلوس دونگا و عادل فردوسي‌پور به کودکان فوتبال دوست محک هديه دادند، زده شد.

00957386
پس از آن کودکان مبتلا به سرطان و فردوسي‌پور و دونگا در يک بازي نمادين به استقبال جام جهاني رفتند و کودکان محک ميزبان ميهماني از برزيل بودند که ميزبان جهان در بازي‌هاي جام جهاني 2014 است. در پايان اين بازي جام قهرماني توسط مهمانان به کودکان هميشه قهرمان محک اهدا شد و کودکان نيز نقاشي فوتبالي خود را به عمو عادل هديه کردند.

00957384

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا