گوناگون

جناح‌گرایی مانعی در مسیر تحقق آرمان‌های امام (ره) است

سلیمی با اشاره به شخصیت جامع امام خمینی (ره) گفت: به سیره و شخصیت ایشان نگاه بخشی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛ علیرضا سلیمی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی به عنوان بزرگترین آرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام همواره خواهان نظامی بودند که براساس احکام و در چارچوب قوانین اسلامی شکل گرفته باشد؛ نظامی که محتوای آن آموزه‌های اصیل اسلام باشد که البته این نظام تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این نظام اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته که قابل کتمان نیست. اینکه همه ابرقدرت‌های جهان در مقابل ایران ایستاده‌اند نشان از آن دارد که با قدرت عمل کرده‌ایم و خواب بر چشم دشمنان آشفته شده است و همچنین نشان می‌دهد که در مسیر درستی که رشد و پیشرفت را به دنبال دارد در حرکت هستیم.

سلیمی با اشاره به مشکلات و دشمنی‌هایی که از آغاز انقلاب همواره بر کشور تحمیل شده است، گفت: این دشمنی‌ها باعث شده است که آنچنان که شایسته است احکام اسلامی در کشور پیاده نشود اما، در کنار همه این مسائل مهم این است که حکومت اسلامی که خواست امام(ره) بوده است تشکیل شد و همچنان مقتدرانه به پیش می‌رود.

وی تأکید کرد: امام خواستار این بودند که در حکومت اسلامی خوبان و صالحان حاکم باشند و حکومت آنها براساس متون دینی باشد و امروز که این هدف امام محقق شده است باید پاسدار آن باشیم و با قدرت و صلابت به سمت اهداف و دیگر آرمان‌های امام حرکت کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر حرکت کشور به این سمت در حرکت هستیم که همه زوایای زندگی مردم اسلامی باشد، اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان همه چیز را اسلامی دانست اما، طبق فرمایش مقام معظم رهبری این حرکت آغاز شده است و با همت ملت به پیش خواهیم رفت.

وی یکی از آرمان‌های امام را برقراری حکومت مستضعفین دانست و گفت: این باور امام به این معناست که فقرا را در زوایای کشور حاکم کنیم و ریشه خان و رعیت را برکنیم که البته امروز این خان و رعیت‌بازی جلوه دیگری پیدا کرده است و به حزب‌گرایی و جناح‌بازی بدل شده است در صورتی که باور امام راحل این بود که حکومت مستضعفین در کشور جای گیرد و افراد شایسته، متقی و متعهد در مسند قرار گیرند.

سلیمی با تأکید بر اینکه ادامه این حزب‌گرایی و جناح‌گری در کشور قطعاً مانعی بر سر راه تحقق آرمان‌های امام است در خصوص شاخصه‌های دیگر امام خمینی(ره) افزود: امام دیدی جهانی داشتند. طرح مسئله نابودی اسرائیل و استقلال فلسطین، تئوری نه شرقی و نه غربی، پافشاری بر حکومت اسلامی و دفاع از مستضعفین همه گواهی بر نگاه جهانی امام است و باید امروز با این دید و افق حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: امام همواره مدافع اسلام ناب بودند به شکلی که با هرگونه اسلام‌ستیزی کاملا جدی و مقتدرانه برخورد می‌کردند و برای حفظ اسلام ناب جانانه به میدان آمدند که این یکی از جلوه‌های شخصیتی امام است. هیچ‌گاه برای حفظ نظام رودربایستی نداشتند و حتی در مقابل اشتباهات نزدیکان خود قاطعانه برخورد می‌کردند و در مقابل خطاها مماشات نداشتند.

نماینده مرم محلات با تأکید بر اینکه امام، امام بودند و به سیاست و جهان آشنایی و آگاهی کافی داشتند، گفت: به آنچه می‌گفتند ایمان داشتند و این امر باعث شده که مردم نیز به امام(ره) باور داشته باشند، برای ملت و زنان کشور ارزش و نقش قائل بودند و اگر امروز به هر دلیل به سمت‌های دیگر تمایل داشته باشیم باید از روح امام و شهدا استمداد جوییم.

سلیمی اضافه کرد: آنچه مهم است این است که باید امام را به عنوان یک شخصیت جامع باور داشته باشیم و به صورت بخشی سخنان و سیره امام را مورد توجه قرار ندهیم بلکه همه زوایای زندگی و شخصیتی ایشان را به نسل آینده منتقل کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا