گوناگون

رضازاده: قهرماني با دوپينگ ارزشي ندارد

رئيس فدراسيون وزنه‌برداري گفت: از اين پس مربياني که در خصوص دوپينگ مقصر باشند مادام‌العمر محروم خواهند شد.

به نقل از فارس، حسين رضازاده که ميهمان تلفني برنامه ورزش و مردم بود در خصوص دوپينگ نوجوانان تيم ملي گفت: پس از اينکه کادر فني تيم ملي عوض شد اردوي تيم ملي نوجوانان با حضور 14 وزنه‌بردار آغاز شد و خود من شاهد بودم که توکلي سرمربي تيم ملي بارها با بچه‌‌ها صحبت کرده و در خصوص داروهاي مجاز به آنها توضيحاتي را داد که در نهايت پس از اعزام تيم ملي تست دوپينگ 4 نفر از اين ملي‌پوشان مثبت درآمد که ما آنها را به فدراسيون خواسته تا توضيحات‌شان را بشنويم.

وي با بيان اينکه 37 روز پس از اعزام، تست دوپينگ همين نفرات توسط نادو منفي اعلام شده بود افزود: اين 4 نفر با حضور در فدراسيون نامه‌اي را امضا کردند که نشان مي‌‌داد مربي شهرستاني آنها از اين تعداد پول گرفته و داروهاي غيرمجاز تجويز کرده است. اين ملي‌پوشان نيز به گفته خودشان تهديد شده و براي اينکه از اردو اخراج نشوند مجبور به دروغ گفتن به توکلي شده بودند.

رضازاده تأکيد کرد: حدود چهار سال است قبل از اعزام تيم‌هاي ملي، مأموران نادو به اردوي وزنه‌برداري مي‌آيند و از ملي‌پوشان تست مي‌گيرند. ما حتي در همين راستا چند بار همايش گذاشتيم تا اين مشکلات هم پيش نيايد.

رئيس فدراسيون وزنه‌برداري در مورد اينکه چرا تيم ملي جوانان به رقابت‌هاي قهرماني جهان اعزام نشد، گفت: ما قهرمان جهاني هستيم اما براي دوره فعلي رکوردهايمان در سطح خوبي نبود ضمن اينکه به خاطر در پيش بودن امتحانات اردوهاي تيم ملي جوانان به صورت منظم برگزار نشد.

وي در پايان گفت:‌ اين چهار نفر فعلا محروم هستند. ما در حال بررسي هستيم و از اين پس اگر مربي در خصوص مشکلات مربوط به دوپينگ نقش داشته باشد محروم مادام‌العمر خواهد شد. قهرماني با دوپينگ ارزش ندارد و توصيه ما به ورزشکاران اين است که تحت هر شرايطي با مربي خود روراست باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا