محيط زيستMihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

جنگلی باستانی در عمق ۱۹۰ متریِ یک فروچاله در چین کشف شد

کاوشگران یک فروچاله ۱۹۰ متری در چین کشف کردند که در آن جنگلی باستانی نهفته است. جنگل، درختان و گیاهان توسط محققین در ۶ مه در شهرستان لی در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ کشف شد. این جنگل می تواند حاوی گونه‌هایی باشد که هنوز کشف نشده‌اند.

سه ورودی در داخل غار یافت شد که طول آن ۳۰۶ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است. تیمی از دانشمندان پس از کشف آن به داخل چاله رفتند، جایی که جنگل باستانی با درختانی به ارتفاع ۴۰ متر یافتند که شاخه های خود را به سمت خورشید در ورودی فروچاله کشیده بودند.

 این فروچاله در جنوب چین قرار دارد. منطقه ای که با غارها، فروچاله ها و نهرهای زیرزمینی مشخص می شود. فروچاله ها و غارها می توانند پناهگاهی برای زندگی باشند و ذخایر عمیق آب زیرزمینی به نام سفره های کارست (Karst) را در خود جای دهند. این منابع، نیاز اولیه آب را برای حدود ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان فراهم می کند.

در ایالات متحده، حدود ۴۰ درصد از آب های زیرزمینی مورد استفاده برای شرب از سفره های کارست تامین می شود. فروچاله ها زمانی تشکیل می شوند که آب باران اسیدی شروع به حل کردن سنگ بستر می کند. همانطور که آب از خاک عبور می کند، دی اکسید کربن را جمع می کند و آن را اسیدی تر می کند. سپس آب از طریق شکاف های سنگ بستر جریان می یابد و در نهایت به داخل تونل ها و حفره ها فرو می رود. وقتی سوراخ ها به اندازه کافی بزرگ شوند باعث می شود سطح فرو بریزد و به یک فروچاله تبدیل شود.

چشم انداز چین امکان دسترسی به فروچاله های غول پیکری را فراهم می کند که کاوش آنها باورنکردنی است. به دلیل تفاوت های محلی در زمین شناسی، آب و هوا و سایر عوامل، نحوه ظاهر شدن این موارد در سطح می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. بنابراین در چین این فروچاله‌های عظیم و ورودی‌های غار غول‌پیکر را قابل رویت هستند. در سایر نقاط جهان ممکن است روی آنها راه روید و واقعاً متوجه چیزی نشوید. فروچاله‌ها ممکن است کاملاً فروکش کرده باشند، فقط یک یا دو متر قطر داشته باشند. ورودی‌های غار ممکن است بسیار کوچک باشند، بنابراین باید راه خود را به داخل با فشار باز کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا