Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

آیا جیب کوچک شلوار جین فقط برای گاوچران ها کاربرد دارد + عکس

آیا جیب کوچک شلوار جین فقط برای گاوچران ها کاربرد دارد ؟ این سوالی است که در حالی به آن پاسخ خواهیم داد که شلوار جین لباسی آشنا برای همه مردم دنیاست. این پوشش محبوبیت زیادی میان افراد مختلف به خصوص جوان ها دارد و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. راحتی، ست بودن با اغلب پوشاک ها و دیر کثیف شدن، باعث شده که شلوار جین محبوبیت زیادی پیدا کند. اما نکته کوچکی در آن ها نهفته است و ما قصد داریم در این پست به آن بپردازیم. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اگر دقت کرده باشید، جیب کوچک شلوار جین در سمت راست و جلوی شلوارهای جین قرار دارد که عملا برای بیشتر افراد بدون استفاده است. معمولا افراد نیز اطلاعات چندانی در این رابطه ندارند و آن را اضافی می دانند. اما این فضای به ظاهر اضافی کاربردهایی دارد و ریشه وجود آن به سال ها پیش باز می گردد. ویدیوی زیر شما را با استفاده ها و تاریخچه آن آشنا خواهد نمود، بنابراین پیشنهاد می دهیم آن را تماشا کنید؛ ویدیو دارای زیرنویس فارسی است.

جیب کوچک شلوار جین و مهمتر از همه عدم کاربرد آن برای بیشتر افراد شاید  برای شما هم سوال باشد که با توجه به عدم کاربرد این جیب کوچک چرا باز هم آن را بر روی این شلوار دوخت میکنند؟! و یا شاید بار ها خیلی از اشیاء کوچک خود را درون همین جیب کوچک قرار داده باشید، اما دقیقا کاربرد این جیب چیست ؟ خیلی ها می گویند که این جیب به هیچ دردی نمی خورد و عده ای دیگر معتقداند که برای نوآوری در مد این جیب طراحی شده است ؟

برای پاسخ به سوال کارایی جیب کوچک شلوار جین باید نگاهی به تاریخچه این شلوار انداخت تا بدانیم که خواستگاه این برند محبوب ، شهر نیمز Nimes فرانسه بوده و در این شهر نیز پارچه‌باف‌ها سعی کرده اند که پارچه هایی را از روی مدل اصلی بازتولید نمایند که البته این کار برای آن ها موفقیتی کسب نکردند. اما توانستند از طریق آزمایش و خطا یک نوع پارچه کتانی راه راه دیگر ابداع کنند که تا در قرن ۱۸ پارچه‌های جین راه خود را به سوی بازارهای آمریکا باز کنند و  با عنوان denim یا همان کتان راه‌راه شناخته شوند.

جیب کوچک شلوار جین
کاربرد جیب کوچک شلوار جین

اما تاریخچه شلوار جین و داستان آن مربوط می شود به آمریکایی ها ، زمانی که دو فرد به اسم لوی اشتراوس ( تاجر) و جاکوب دیویس، خیاطی که از شرکت های لوی اشتراوس پارچه تهیه می کرد دست به ابداع شلوار جین زدند، جاکوب دیویس طی نامه ای به اشتراوس از او خواست تا برای تهیه ی لباس هایی که با پرچ محکم شدند به او کمک کند و این دو در ۲۰ می ۱۸۷۳ اولین شلوار پرچی را ساخته و به ثبت رساندند؛ شلوار جین به دلیل مقاومت بالا لباس کارگران در آن دوره ها بود تا اینکه صنعت سینما با توجه به همین مشخصه و حس خشونت و اقتداری که از کابوی های غرب وحشی وام گرفته بود ؛ جین را به نمادی از یاغی گری و حس جوانان آنارشیست آمریکا تبدیل کرد .

یکی از کاربران کورا رناتا جانوسکووا برند قدیمی و یکی از بزرگترین تولید کننده های جین جهان لیوایز ( لوی اشتراوس ) را به این پرسش دعوت کرد؛ نماینده برند لیوایز نیز پستی را به این سوال ار ضمیمه کرد که در آن نوشته شده بود: جیب کوچک جلو در واقع جیب مخصوص ساعت های جیبی است و به همین منظور بر روی شلوارهای لی دوخته می‌شود! این جیب برای گاوچران‌ها طراحی شده است.

جیب کوچک شلوار جین اگر چه امروزه برای بیشتر افراد کارایی لازم را ندارد و فقز انگار برای زیبایی و مدل بر روی شلوارهای جین دوخت می شند اما بد نیست بدانید که در اوایل قرن ۱۹ میلادی، گاوچران‌ها ساعت جیبی خود را مانند دیگران به جلیقه ی خود وصل می کردند، ولی این ساعت‌ها در حین حرکت پس از برخورد به محیط و اجسام خارجی می‌شکستند. اما لوی استراوس برای جلوگیری از شکستن ساعت‌های جیبی، این جیب کوچک را در جلوی شلوارهای جین این شرکت طراحی و تولید کرد. و از آن پس ما شاهد این جیب های کوچک تا امروزه هستیم، همچنین به غیر از گاوچران ها این جیب برای کارگران و دیگر افراد که زمان اهمیت زیادی برایشان داشت مناسب بود و از شکستن ساعت های جیبیشان جلوگیری می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا