جیلی Bo Rui GE خودرو چینی که رنگ و بوی ولوو می دهد ؟ این شاید تنها یک تیتر نباشد بلکه به واسطه خرید کمپانی ولوو توسط ، مالک شرکت خودروسازی جیلی و استفاده ی پیشروانه خودروهای ولوو بر روی خودرو جیلی Bo Rui GE می تواند این خودرو و این برند – جیلی – را در آینده به عنوان برندی محبوب و با کیفیت در میان خریداران خودروهایی چینی جای دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوبد.
با این حال عزم صنعت خودروسازی چین برای حضور در بازار جهانی جدی است و در این میان کمپانی جیلی با کمک پیشرانه ی پلاگین هیبرید ساخت ولوو، از سدان لوکس خود یعنی جیلی Bo Rui GE رونمایی کرد.
هرچند نامگذاری عجیبی برای جدیدترین محصول جیلی یعنی جیلی Bo Rui GE انجام شده است؛ اما از نظر فنی و کیفیت ساخت، استاندارد بالایی دارد. این محصول احتمالا با اسم دیگری در بازار جهانی حاضر خواهد شد و Bo Rui GE، صرفا یک کد برای فروش در چین به نظر میرسد.
در این میان نسل اول جیلی Bo Rui در سال 2013 معرفی شد و با تولید نهایی در سال 2015 و به لطف طراحی مدرن و سه نوع پیشرانهی 1.8، 2.4 و 3.5 لیتر، محصولی موفق در سبد جیلی بود. این خودرو، حالا با پیشرانهی ساختولوو و فناوری پلاگین هیبرید، یک سدان پیشرو و پرچمدار برای یکی از مهمترین خودروسازان چین محسوب میشود.
جیلی Bo Rui GE پلاگین هیبرید ، در صورت استفاده از شارژ کامل باتری ها و سوخت بنزین، میانگین مصرف سوخت 1.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت که آمار بسیار خوبی است. نسخهی دیگری از این خودرو، با پیشرانهی هیبرید تولید خواهد شد که میانگین مصرف سوخت 5.8 در 100 کیلومتر فراهم میکند.
جیلی Bo Rui GE، در هر 2 مدل هیبرید (MHEV) و پلاگین هیبرید (PHEV)؛ از موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته (احتمالا ساخت یا مشابه ولوو) استفاده خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی دربارهی قدرت خروجی و عملکرد فنی خودروهای جدید جیلی منتشر نشده است.
در نمای بیرونی، میتوان ادعا کرد که Bo Rui GE نسبت به دیگر سدانهای معمول ساخت چین، از طراحی مدرنتری بهره میبرد و چندان ادامهدهندهی سبک چراغهای بزرگ و حجیم در هموطنان خود نیست و البته فراموش نکنیم، طراحان برجستهای در جیلی فعالیت میکنند. پیتر هاربوری که بیش از 30 سال بهعنوان طراح ارشد و مدیر طراحی برندهای ولوو،فورد و لینکلن فعالیت کرده است،امروزه در راس تیم طراحی جیلی قرار دارد. افراد دیگری، همچون مت نیکولسون هم در جیلی حضور دارند که با سابقهی فعالیت در گروه طراحان فراری، برای این شرکت چینی کار میکنند.
در نمای روبرو، شباهت Bo Rui GE به هیوندای سوناتا 2017 انکارناپذیر است. از سویی دیگر، جلوپنجرهی خاص جیلی همچنان در محصولات این برند و Bo Rui GE دیده میشود تا نشانهی نوعی وحدت طراحی باشد. چند خط باریک از فلز براق کروم در زیر چراغها، رکابهای و سپر دیده میشود تا کمی حس لوکس به این سدان خانوادگی دهد. رینگهای اسپرت و فرم کلی بدنه شباهت زیادی با هیوندای سوناتا دارند؛ هرچند همراه خطوط متعدد روی نمای جانبی بدنه، سپر و کاپوت جلو، کاملا اسپرت و چشمنواز به نظر میرسد.
بر خلاف ظاهر نسبتا عادی در نمای بیرونی، فضای داخل به خودروهای مفهومی و آیندهنگر شباهت دارد. با حضور در کابین، تقریبا همه چیز فراتر از یک مدل ساخت چین و یادآور خودروها در فیلمهای علمی-تخیلی است. نمایشگر لمسی میانی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، سایز 12 اینچ خواهد بود، ضمن اینکه با ساختار یک پارچهی ظاهری در میان داشبورد، بزرگتر و عریضتر به نظر میرسد. قطعاتی از چوب و فلز نقرهای رنگ، هواداران خودروهای لوکس اروپایی را به سمت جیلی Bo Rui GE میکشد.
در پایان این مطلب، میتوانید بینندهی فیلم کوتاهی باشید که شیوهی کار مت نیکولسون در تیم طراحی جیلی را نشان میدهد. او بهعنوان سرپرست گروه در زمینهی خودروهای جدید با طراحی خلاقانه و آیندهنگر، فعالیت میکند.