Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

جیلی Bo Rui GE لوکس ترین سدان تولیدی کشور چین + عکس

جیلی Bo Rui GE خودرو چینی که رنگ و بوی ولوو می دهد ؟ این شاید تنها یک تیتر نباشد بلکه به واسطه خرید کمپانی ولوو توسط ، مالک شرکت خودروسازی جیلی و استفاده ی پیشروانه خودروهای ولوو بر روی خودرو جیلی Bo Rui GE می تواند این خودرو و این برند – جیلی – را در آینده به عنوان برندی محبوب و با کیفیت در میان خریداران خودروهایی چینی جای دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوبد.

با این حال عزم صنعت خودروسازی چین برای حضور در بازار جهانی جدی است و در این میان کمپانی جیلی با کمک پیشرانه‌ ی پلاگین هیبرید ساخت ولوو، از سدان لوکس خود یعنی جیلی Bo Rui GE رونمایی کرد.

جیلی Bo Rui GE

هرچند نام‌گذاری عجیبی برای جدیدترین محصول جیلی یعنی جیلی Bo Rui GE انجام شده است؛ اما از نظر فنی و کیفیت ساخت، استاندارد بالایی دارد. این محصول احتمالا با اسم دیگری در بازار جهانی حاضر خواهد شد و Bo Rui GE، صرفا یک کد برای فروش در چین به نظر می‌رسد.

جیلی Bo Rui GE

در این میان نسل اول جیلی Bo Rui در سال 2013 معرفی شد و با تولید نهایی در سال 2015 و به لطف طراحی مدرن و سه نوع پیشرانه‌ی 1.8، 2.4 و 3.5 لیتر، محصولی موفق در سبد جیلی بود. این خودرو، حالا با پیشرانه‌ی ساختولوو و فناوری پلاگین‌ هیبرید، یک سدان پیش‌رو و پرچم‌دار برای یکی از مهم‌ترین خودروسازان چین محسوب می‌شود.

جیلی Bo Rui GE

جیلی Bo Rui GE پلاگین هیبرید ، در صورت استفاده از شارژ کامل باتری‌ ها و سوخت بنزین، میانگین مصرف سوخت 1.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت که آمار بسیار خوبی است. نسخه‌ی دیگری از این خودرو، با پیشرانه‌ی هیبرید تولید خواهد شد که میانگین مصرف سوخت 5.8 در 100 کیلومتر فراهم می‌کند.

جیلی Bo Rui GE

جیلی Bo Rui GE، در هر 2 مدل هیبرید (MHEV) و پلاگین هیبرید (PHEV)؛ از موتور بنزینی 1.5  لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته (احتمالا ساخت یا مشابه ولوو) استفاده خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی قدرت خروجی و عملکرد فنی خودروهای جدید جیلی منتشر نشده است.

جیلی Bo Rui GE

در نمای بیرونی، می‌توان ادعا کرد که Bo Rui GE نسبت به دیگر سدان‌های معمول ساخت چین، از طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد و چندان ادامه‌دهنده‌ی سبک چراغ‌های بزرگ و حجیم در هموطنان خود نیست و البته فراموش نکنیم، طراحان برجسته‌ای در جیلی فعالیت می‌کنند. پیتر هاربوری که بیش از 30 سال به‌‎عنوان طراح ارشد و مدیر طراحی برندهای ولوو،فورد و لینکلن فعالیت کرده است،امروزه در راس تیم طراحی جیلی قرار دارد. افراد دیگری، همچون مت نیکولسون هم در جیلی حضور دارند که با سابقه‌ی فعالیت در گروه طراحان فراری، برای این شرکت چینی کار می‌کنند.

جیلی Bo Rui GE

در نمای روبرو، شباهت Bo Rui GE به هیوندای سوناتا 2017 انکارناپذیر است. از سویی دیگر، جلوپنجره‌ی خاص جیلی همچنان در محصولات این برند و Bo Rui GE دیده می‌شود تا نشانه‌ی نوعی وحدت طراحی باشد. چند خط باریک از فلز براق کروم در زیر چراغ‌ها، رکاب‌های و سپر دیده می‌شود تا کمی حس لوکس به این سدان خانوادگی دهد. رینگ‌های اسپرت و فرم کلی بدنه شباهت زیادی با هیوندای سوناتا دارند؛ هرچند همراه خطوط متعدد روی نمای جانبی بدنه، سپر و کاپوت جلو، کاملا اسپرت و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

جیلی Bo Rui GE

بر خلاف ظاهر نسبتا عادی در نمای بیرونی، فضای داخل به خودروهای مفهومی و آینده‌نگر شباهت دارد. با حضور در کابین، تقریبا همه چیز فراتر از یک مدل ساخت چین و یادآور خودروها در فیلم‌های علمی-تخیلی است. نمایشگر لمسی میانی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، سایز 12 اینچ خواهد بود، ضمن اینکه با ساختار یک‌ پارچه‌ی ظاهری در میان داشبورد، بزرگ‌تر و عریض‌تر به نظر می‌رسد. قطعاتی از چوب و فلز نقره‌ای رنگ، هواداران خودروهای لوکس اروپایی را به سمت جیلی Bo Rui GE می‌کشد.

در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که شیوه‌ی کار مت نیکولسون در تیم طراحی جیلی را نشان می‌دهد. او به‌عنوان سرپرست گروه در زمینه‌ی خودروهای جدید با طراحی خلاقانه و آینده‌نگر، فعالیت می‌کند.

 

منبع    CAR ADVICE      MOTOR1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا