Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

گردابی دست‌ساز و خلاقانه برای سرریز آب یک سد در پرتغال + ویدیو

گردابی دست‌ساز و خلاقانه برای سرریز آب یک سد در پرتغال و انتشار تصاویر و ویدیو آن در شبکه های اجتماعی این روزها در حالی مورد توجه کاربران و بخصوص مهندسین قرار گرفته است که این مخزن خروجی را می توان حاصل کار مشترک طبیعت و انسان است. با میهن پست همراه شوید.

گردابی دست‌ساز سد Covão do Conchos که در پرتغال واقع است، در فصل بارندگی آب باران را به داخل آبشار مسطحی می کشد و می بلعد. این گرداب، نمونه زیبایی از “سرریزی دهان باز” است که به کنترل سرریز آب باران مخصوصاً طی دوره بارش های سنگین می پردازد، به این ترتیب که آب را به مسیر دیگری هدایت می کند.

البته باید گفت که سد Conchos که در سال ۱۹۵۵ از گرانیت و بتن ماسونری (باربر) ساخته شده است و ۴٫۶ متر ارتفاع داشته و ظرفیت ذخیره ۱۲۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

توضیح بیشتر این که ساخت و ساز این سد بخشی از توسعه هیدروالکتریکی بزرگتری بوده است که برای Serra da Estrela در نظر گرفته شد و هدف از آن منحرف ساختن مسیر آب بین رودخانه Ribeira das Naves و Bayou Lagoon Long می باشد.گردابی دست‌ساز

گردابی دست‌ساز و یا سرریزی که داخل سد ساخته شده است تونلی ۱٫۵ کیلومتری است که آب اضافی را برای جلوگیری از راه افتادن سد به صورت قیفی به دورن خود می کشد. هرچند باران سنگین در این ناحیه نادر است اما بازدیدکنندگان می توانند منظره گرداب مانند یاد شده را هر ساله طی دوره زمانی کوتاهی تماشا کنند.

با هم در میهن پست تصاویر و ویدیویی از این سر ریز و یا گردابی دست‌ساز را تماشا می کنیم.

 

منبع   mais

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا