گوناگون

خرم‎آباد یک باغ‌شهر بی‎نظیر است

مدیرکل پایگاه‎های میراث فرهنگی کشور گفت: محل تلاقی مردم و میراث فرهنگی پایگاه‎های ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، فرهاد عزیزی در تودیع و معارفه مدیر پایگاه‎های قلعه فلک‎الافلاک که در سالن جلسات میراث فرهنگی برگزار شد، افزود: اساس کار میراث فرهنگی، اخلاق است.

وی با بیان اینکه محل تلاقی مردم و میراث فرهنگی پایگاه‎های ما هستند، اظهارکرد: در هشت ماه گذشته فرصت نشد به پایگاه‎های ملی بپردازیم.

عزیزی با بیان اینکه خرم‎آباد دارای ظرفیت‎ها و اقلیم بی‎نظیر است، گفت: این شهر یک باغ شهر بی‎نظیر است.

مدیرکل پایگاه‎های میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: با وجود پایگاه‎ها نگاه جامع‎تری به پل‎ها داشته باشیم. زمانی پایگاه‎ها نقش اساسی خود را از دست داده بودند.

در ادامه مهاجری نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در هشت سال گذشته در میراث فرهنگی سلیقه‎ای عمل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه بناهای زیادی در استان می‎خواست ثبت جهانی شود اما با سلیقه‎ای عمل کردن این امر صورت نگرفت، افزود: ادامه این روند لطمات جبران‎ناپذیری وارد می‎کند.

وی اظهارکرد: باید یک بازنگری در مورد بحث مرمت انجام شود و سلیقه‎ای عمل نشود.

مهاجری‎نژاد با بیان اینکه لرستان با اصالت‎ترین آثار را دارد و بی‎عدالتی در سطح کلان در این حوزه وجود دارد، ادامه‌داد: امیدواریم که شکست گذشته را تکرار نکنیم.

وی اظهارکرد: یکی از دلایل عقب‎افتادگی لرستان این است که مطالعه همه جانبه در توسعه صورت نگرفته است.

مهاجری‎نژاد بیان‌کرد: موضوع شهردار شهرهای تاریخی در استان را دنبال می‎کنیم. کارهای مرمتی باید بر اساس اصول باشند.

در ادامه علی سجادی مدیر سابق پایگاه قلعه فلک‎الافلاک گفت: ایجاد وب‌سایت قلعه، تهیه بروشورها و انجام استحکام بخشی جزء اصلی این پایگاه بوده است.

مدیر سابق پایگاه قلعه فلک‎الافلاک با بیان اینکه ایجاد موزه مردم‎شناسی قلعه در خاورمیانه بی‎نظیر بود و از کارهای شاخص انجام شده پایگاه است، یادآور شد: استحکام بخشی قلعه در خیابان 12 برجی، ساماندهی محدوده خریداری شده دانشگاه، خرید زندان در ضلع‌غربی قلعه که تخریب شده و تخریب املاک نامتجانس در حریم قلعه و املاک ارتش بخش اعظم کار بوده است.

وی اظهار کرد: مطالعه قلعه فلک‎الافلاک در سه فاز انجام شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا