Mihanpostاخبار خودرورپرتاژ

مهم ترین نکات در خرید رنگ فوری خودرو ؟

مهم ترین نکات در خرید رنگ فوری خودرو چیست ؟ امروزه همه کارها به‌لطف پیشرفت تکنولوژی بسیار سریع‌تر انجام می‌شوند. کمتر کسب‌وکاری را می‌توانید پیدا کنید که صفحه اجتماعی یا وب‌سایت نداشته باشد، زیرا خرید اینترنتی در بین همه مردم بسیار محبوب شده است. رنگ هم از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید انواع رنگ مانند رنگ ساختمانی، رنگ صنعتی، رنگ اتومبیلی، رنگ فوری خودرو و … را به صورت اینترنتی خرید کنید.

چرا خرید رنگ به صورت اینترنتی اهمیت دارد ؟

یکی از آسان‌ترین روش‌های خرید رنگ مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که در این زمینه فعالیت دارد. همه کاربران می‌توانند در بستر اینترنت درباره کالای مورد نظرشان آگاه‌تر شوند و آن را با سایر محصولات و برندها مقایسه کنند.

در یک فروشگاه رنگ شما با انواع متنوعی از محصولات مواجه هستید و می‌توانید بهترین انتخاب را با کمک پشتیبانی آنلاین آن داشته باشید.

رنگ فوری اتومبیل یکی از محصولاتی است که در بازار تقاضای زیادی دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی مهم ترین نکات در خرید رنگ فوری خودرو بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع تا انتها با ما باشید.

رنگ اتومبیلی و انواع آن

رنگ‌های خودرو تنوع زیادی با توجه به شرکت و کشور سازنده خود دارند. این رنگ‌ها با ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. انواع رنگ خودرو به دو دسته ساده و مات تقسیم می‌شود که هر کدام را در ادامه توضیح می‌دهیم.

۱- رنگ‌ ساده خودرو

این محصول یک لایه نازک و بی‌رنگ است و به‌راحتی ترمیم و بازسازی می‌شود. با رنگ‌های ساده می‌توان از سطح فلزات در برابر خوردگی و خش مراقبت کرد. در واقع مقاومت فیزیکی رنگ ساده بسیار بالا است و از بدنه اتومبیل محافظت می‌کند.

این نوع رنگ پوششی براق به خودرو می‌بخشد. رنگ‌های ساده با قیمتی ارزان به‌فروش می‌رسند و چسبندگی زیادی دارند. در مراکز خدمات رنگ خودرو به ‌کمک این رنگ قسمت فلزی آسیب‌دیده با استفاده از قلم‌های خش‌گیری احیا می‌شود.

۲-رنگ مات خودرو

معمولا رنگ‌های کدر یا مات برای خودروهای گران‌قیمت استفاده می‌شوند. این نوع رنگ‌ها قیمت گرانی دارند و روش استفاده از آن‌ها متفاوت است.

نگهداری و ترمیم این رنگ‌ها کار سختی محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال برای شست‌وشوی این نوع خودروها نمی‌توان از مواد تمیزکننده و پولیش‌های معمولی استفاده کرد، زیرا منجر به از بین رفتن لایه رنگ مات خواهند شد.

لازم به ذکر است که رنگ خودروها با توجه به ترکیب شیمیایی خود در دسته‌های روغنی، فوری، بیسکوت و دو جزئی قرار می‌گیرند. رنگ‌های دوجزئی تنها در نوع ساده وجود دارند.

رنگ فوری خودرو 1

ساختار رنگ فوری خودرو

رنگ اتومبیل از مواد اولیه رزین، پیگمان و حلال تشکیل می‌شود.

  • رنگ‌ها به‌علت داشتن رزین حالت چسبندگی دارند و راحت‌تر به سطوح مختلف می‌چسبند. پیگمان‌ها با استفاده از رزین در حالت معلق در کنار هم باقی می‌مانند.
  • پیگمان پودری مشابه با بتون است و شامل ۱۰۰ رنگ یا تونر می‌شود. پیگمان به‌صورت رنگ متالیک خودرو و صدفی در بازار به فروش می‌رسد.
  • حلال خاصیتی سیال به رنگ می‌بخشد. اگر رنگ حلال نداشته باشد ویژگی ویسکوزیته‌اش بالا می‌رود و نمی‌توان آن را از ظرفی به ظرف دیگر به‌راحتی انتقال داد.

اگر می‌خواهید برای خرید رنگ فوری خودرو اقدام کنید باید بدانید که این رنگ در بازار با عنوان سلولزی نیز شناخته می‌شود. این محصول شامل ویژگی‌های زیر است:

  • این نوع رنگ‌ها تا حدودی براق هستند و در زمان پاشش باید خیلی سریع با کیلر مخلوط شوند.
  • خشک شدن این رنگ‌ها در فصل تابستان حدود ۱ ساعت و در فصل زمستان حدود ۲ ساعت به ‌طول می‌انجامد.
  • از این نوع محصولات به‌عنوان آستر نیز استفاده می‌شوند.

مزایا و معایب رنگ فوری اتومبیلی

این نوع محصولات کاربرد زیادی در رنگ‌آمیزی خودروها دارند و معمولا به‌عنوان لایه نهایی روی بدنه استفاده می‌شوند. بیشتر این نوع رنگ‌ها بر پایه رزین آلکید و نیترات سلولزی  هستند.

از مزایای رنگ فوری خودرویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع رنگ‌ها مقاومت زیادی در برابر حرارت، نور خورشید و کدری دارند.
  • دوام و ماندگاری این رنگ‌ها بالا است.
  • استحکام بالایی در برابر عوامل مخرب جوی دارند.
  • براقیت و چسبندگی این نوع رنگ‌ها بسیار بالا است.
  • رنگ فوری به اتومبیل مقاومت زیادی در برابر ضربه، آب، سایش و شوینده‌های مختلف می‌بخشد.

کاربردهای رنگ فوری خودرو چیست؟

در ترکیب این رنگ‌ها از نیترو سلولزها استفاده شده است به‌همین علت خیلی سریع خشک می‌شوند. البته توجه داشته باشید که زمان خشک شدن بستگی به دما و میزان رطوبت هوا دارد.

اگر رنگ سریع خشک شود کیفیت آن حفظ خواهد شد و میزان جذب گردوغبار و آلودگی روی آن کاهش می‌یابد.

این نوع محصولات برای رنگ‌آمیزی قطعات چوبی و فلزی استفاده می‌شوند. با استفاده از این نوع رنگ می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول ظاهری نو به وسایل منزل خود ببخشید.

استفاده از این نوع رنگ‌ها بسیار آسان است. اگر می‌خواهید نتیجه کارتان باکیفیت‌تر و تمیزتر باشد بهتر است از دستگاه پیستوله و سنباده استفاده کنید.

قبل از استفاده از این رنگ‌ها باید سطح مورد نظرتان کاملا تمیز شود و عاری از هر نوع آلودگی و گرد‌وغبار باشد. بهترین دما برای رنگ‌آمیزی ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. معمولا قطعات مختلف را با استفاده از این نوع رنگ در محیط‌های سرپوشیده رنگ‌آمیزی می‌کنند.

رنگ خودرو

عوامل موثر در قیمت رنگ فوری خودرویی

موارد مختلفی در قیمت رنگ فوری اتومبیل تاثیرگذار هستند. به‌طور کلی رنگ‌هایی که درجه خلوص بیشتری داشته باشند، گران‌تر هستند. در ادامه به معرفی مواردی که باید توجه کنید می‌پردازیم.

۱- برند

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات رنگی فعالیت دارند. بهتر است قبل از خرید درباره بهترین برندهای رنگ تحقیق کنید.

۲- حجم

رنگ‌ها با حجم‌های مختلفی به‌فروش می‌رسند. هر چقدر میزان آن‌ها بیشتر باشد قیمت گران‌تری دارند.

۳- کشور سازنده

معمولا اجناس خارجی قیمت گران‌تری دارند. در حالی‌که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی رنگ همان محصول را با کیفیتی فوق‌العاده و قیمتی مقرون ‌به‌صرفه در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

۴- فروشگاه

بهتر است درباره اعتبار فروشگاهی که به آن مراجعه کرده‌اید اطمینان داشته باشید. خرید اینترنتی رنگ فوری خودرو یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یک فروشگاه معتبر نماد الکترونیکی اعتماد دارد.

سخن نهایی

رنگ فوری خودرو به عنوان یکی از انواع رنگ خودرویی زمانی که شما نیاز به تعویض رنگ اتومبیلتان داشته باشید به کارتان خواهد آمد. در این مطلب تلاش کردیم تا به ساختار، کاربرد و … و همچنین عوامل موثر بر رنگ فوری اتومبیلی بپردازیم.

اگر قصد خرید این رنگ یا دیگر انواع رنگ اپوکسی ، صنعتی، ساختمانی، اتومبیلی و … را دارید، فروشگاه رنگ تهران همراه شما خواهد بود. پخش رنگ تهران با سابقه ای طولانی در زمینه تولید و پخش انواع رنگ امکان ارائه خدمات مشاوره برای انتخاب برترین رنگ، متناسب با نیاز و کاربری مورد نظر شما را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق وبسایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا