گوناگون

خسارات خشکسالی به عشایر باید به صورت قانونمند تامین شود

81199135 5757226

ˈحسن رکنیˈ پنجشنبه شب در آیین تجلیل از نمونه های کشاورزی شهرستان گرمسار افزود: خشکسالی به استانهای خراسانهای رضوی، جنوبی و شمالی، سمنان و قسمتی از تهران خسارت شدیدی وارد کرده است.

وی با تاکید بر لزوم حل قانونمند این خسارات گفت: باید با تامین منابع لازم برای مدت چهار ماه آینده به عشایر برای عبور از این دوران سخت کمک کنیم.

رکنی با اشاره به خسارات عشایر استان سمنان اظهار داشت: طرح ارزیابی خسارات عشایر این استان با حضور تیم های اعزامی از وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات علاوه بر فعالیت های این وزارت خانه، اقدامات دیگری از طرق قانونی باید صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقداری از علوفه مورد نیاز عشایر با مدت پرداخت چهارماهه تامین شده است که برای تامین منابع مورد نیاز این مدت باید از طریق وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران به صورت قانونمند اقدام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این آئین به تلف شدن 86 هزار راس دام سبک عشایر این استان در مناطق قشلاقی خبر داد و افزد: خشکسالی خسارات گسترده ای به عشایر استان سمنان وارد کرده است.

ˈسیدمجید موسویˈ خواستار حل قانونمند مشکلات و خسارتهای عشایر این استان شد و گفت: باید مساعدت شود تا نیازهای عشایر تا شهریور برطرف شود در غیر این صورت خسارات این جامعه مولد مضاعف می شود.

در این آیین رییس سازمان امور عشایر کشور، جمعی از مسوولان اجرایی و تولیدکندگان بخش کشاورزی حضور داشتند و از تولیدکنندگان برتر شهرستان گرمسار تجلیل شد.

در استان سمنان قریب 15 هزار نفر عشایر زندگی می کنند که بیش ز 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

عشایر استان سمنان یکی از تولید کنندگان عمده محصولات پروتئینی و صنایع دستی استان سمنان به شمار می روند.ک/3

599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا