گوناگون

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: درهر شبانه روز 100 میلیون تومان یارانه سلامت می پردازیم

81199090 5757125

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈغلامرضا اصغریˈ عصر پنجشنبه در آیین افتتاح پایگاه بهداشتی حضرت اباالفضل(ع) سده لنجان با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها خاطر نشان کرد: 10 درصد افزایش قیمت بنزین در حوزه سلامت مردم هزینه می شود و در مدت اجرای طرح نظام سلامت در اصفهان در هر 24 ساعت 100 میلیون تومان یارانه سلامت پرداخت کرده ایم.

وی همچنین از اختصاص سه میلیارد ریال برای تامین هزینه زایمان طبیعی که به صورت رایگان انجام می شود خبر داد و گفت: در این دولت پوشش های خوبی برای بیماری های صعب العلاج نیز دیده شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت در دولت قبل گفت: دولت قبلی مجبور بود هرماه هزینه یارانه ها را به هرشکل تامین کند و این هزینه ها با قطع شدن اعتبارات دولتی تامین می شد و دولت فعلی با جهت گیری های درست توانسته مشکلات گذشته را کاهش بدهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان گفت: زمانی که این مسوولیت را تحویل گرفتم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 340 میلیارد تومان بدهکار بود اما امروز این بدهی به 182 میلیارد تومان رسیده است.

وی بااشاره به اجرای طرح پزشک خانواده به صورت آزمایشی در شاهین شهر گفت: با بررسی نقط ضعف و قوت این طرح، اجرای آن از سال آینده در سراسر استان آغاز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان افزود: با اجرای این طرح آرزوی همه کسانی که در حوزه سلامت به مردم خدمت می کنند برآورده خواهد شد.

اصغری همچنین با اذعان به نارضایتی مردم از شرایط بیمارستان شهدای لنجان در زرین شهر گفت: سیستم درمانی این شهرستان آنچنان که لیاقت مردم است ارائه خدمت نمی کند که این مشکلات ریشه در گذشته و فقدان سرمایه گذاری لازم در این بخش دارد.

وی با قدردانی از خیرینی که به بهداشت و سلامت مردم کمک می کنند، گفت: هزینه کردن در زمینه سلامت مردم و بهبود بیماران موجب باقیات الصالحات برای آنها در قیامت خواهد بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان نیز در این آیین گفت: کار ساخت پایگاه بهداشتی حضرت اباالفضل(ع) از سال 90 در زمینی به مساحت 570 مترمربع و 250 متر زیربنا آغاز شد.

ˈعلیرضا انتظاریˈ هزینه ساخت این پایگاه بهداشتی را دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مرکز بهداشتی توسط خانواده مرحوم امیرقلی ادیبی از خیران شهر و با کمک شهرداری و شورای اسلامی سده لنجان ساخته شد.

وی افزود: این پایگاه به بیش از یک سوم جمعیت شهر سده لنجان خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می کند.

شهرسده لنجان از توابع شهرستان لنجان با دارا بودن بیش از 15 هزار نفر جمعیت در 55کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

پ/ 7139/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا