گوناگون

خسارت زلزله به 107 مدرسه در آبدانان

‌مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در زلزله اخیر شهرستان آبدانان 107 آموزشگاه از 10 تا 90 درصد تخریب شدند.

«علی بیرانوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: از 107 آموزشگاه خسارت دیده در شهرستان آبدانان به دلیل زلزله، شامل مدارس ابتدایی و متوسطه اول است که در بخش مورموری آبدانان تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمترین آسیب مربوط به مدارس نوساز و مقاوم‌سازی شده است، افزود: در این حادثه 8 مدرسه غیر قابل استفاده و بقیه نیمه‌تخریب و نیازمند بازسازی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به اینکه زمان محدودی برای آماده‌سازی مدارس تا آغاز سال تحصیلی وجود دارد، اضافه کرد: استفاده از مدارس پیش‌ساخته، تهیه سرویس‌های ایاب و ذهاب و ادغام بعضی از مدارس از برنامه‌های در دست اجرا برای آماده‌سازی مدارس است.

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه پس‌لرزه‌های متعدد زلزله در چند روز اخیر نیز ادامه دارند، درصورت تکرار زلزله مدارس قدیمی با مشکل جدی روبرو خواهند بود.

وی خاطر‌نشان کرد: نشست‌های متعددی برای مساعدت به آموزش و پرورش در استان برگزار شده و افزایش و تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی از سوی وزارتخانه برای شروع سال تحصیلی بدون دغدغه در آبدانان یک ضرورت است که انتظار می‌رود، تحقق یابد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا