Mihanpostاخبار خودرواقتصادی

جزئیات همکاری احتمالی ایران و تونس برای خودروسازی

به گزارش میهن پست – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به توانایی تونس در ساخت قطعات خودرو و توانایی ایران در ساخت خودرو می توانیم در زمینه ساخت خودرو همکاری مشترک با تونس داشته باشیم.

محمدرضا نعمت زاده امروز – دوشنبه – در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس اظهار کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایران و دولتی در بخش هایی که منافع دو کشور حفظ شود آماده سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم به شرطی که این سرمایه‌گذاری‌ها از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار باشد.

وی با بیان این‌که دستاوردهای اجلاس قبلی موافقت نامه تجارت ترجیحی بود، افزود: علاقه مندیم فهرستی که قبلا تهیه شده را در صورت توسعه همکاری‌ها گسترش دهیم و امیدواریم با تشکیل شورای مشترک بازرگانی دو کشور ارتباط بین کارآفرینان و بازرگانان اقتصادی توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که زمینه های همکاری در بخش های مخابراتی، حمل و نقل دریایی و دیگر بخش‌ها با تونس وجود دارد، گفت: برای گسترش این روابط داشتن روابط طبیعی بانکی اجتناب ناپذیر است که در زمینه ایجاد این روابط‌ بانکی حتما باید به توافقاتی برسیم تا بستر را برای همکاری بخش خصوصی دو کشور فراهم کنیم.

نعمت زاده در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به وجود شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری متعدد در ایران که در ۴۸ کشور فعال هستند این توانایی وجود دارد که در پروژه‌های زیربنایی، صنعتی و معدنی مشارکت کنیم.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت

وی همچنین با بیان این‌که در صنعت ریلی ساخت انواع واگن‌های باری، مسافری و لوکوموتیو در ایران توانایی‌های خوبی وجود دارد، افزود: همه این زمینه ها می تواند در همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گیرد و در زمینه کشاورزی در جهت عملیاتی کردن یادداشت تفاهم نامه نیز تلاش می کنیم و در رابطه با تجارت دارو و تشکیلات پزشکی نیز علاقه مندیم تفاهم نامه ای داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه از حضور وزیر بازرگانی تونس و هیات همراه به کشورمان تشکر و اظهار کرد: علائق دو کشور ایران و تونس بر توسعه روابط است ولی ما در بخش اقتصادی و بازرگانی و همکاری های اقتصادی جای بیشتری برای توسعه همکاری ها داریم و امیدواریم این اجلاس ها و گفت‌وگوها و تفاهم نامه ای که به امضا می رسد موجب گسترش این همکاری ها در آینده شود.

نعمت زاده ادامه داد:‌ با وجود توانایی های خوب در زمینه علمی، پژوهشی، فناوری، صنعتی، معدنی، گردشگری، فرهنگی و سایر زمینه‌ها بالاخص در بحث گردشگری که هر دو کشور زمینه های خوبی دارند امیدواریم بتوانیم این همکاری ها بین دو کشور گسترش دهیم.

همچنین نجلا حروش – وزیر بازرگانی تونس – در این اجلاس با بیان این‌که روابط ایران و تونس خوب بوده و در سطوح مختلف این روابط دستاوردهای مناسبی داشته ایم، گفت: دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و تونس فرصت مناسبی برای ارزیابی کارنامه کمیسیون مشترک و همچنین گفت وگو در مورد راه‌های پیشبرد این کمیسیون است.
factory-line
وی افزود: طی این اجلاس موافقت نامه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری بورس ، فنی، کشاورزی و … بین طرفین به امضا خواهد رسید.

وزیر بازرگانی تونس در ادامه اظهار کرد: اخیرا شورای بازرگانی مشترک ایران و تونس تشکیل شده و در این شورا مهمترین فعالان اقتصادی که علاقه مندی نسبت به گسترش رابطه دو کشور دارند حضور خواهند داشت و این شورا در اولین نشست خود که به زودی برگزار می‌شود نقش بسزایی در نزدیک سازی دیدگاه‌ها و افزایش دیدارها و پیشبرد سرمایه‌گذاری و شراکت میان طرفین خواهد داشت.

منبع:ISNA

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا