گوناگون

خود مراقبتی هسته اصلی سلامت است

81189491 5740231

محمد رضا صائینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: خود مراقبتی به افراد در مورد خود و زندگی پیرامونی احساس خوبی را می دهد و توجه بیشتر به این مهم فواید بهتری به دنبال دارد.

صائینی، با اشاره به اینکه برنامه فردی خود مراقبتی در ارتباط با چگونگی رفتار باجسم ، روح ، روان و محیط زندگی و طبیعت اطراف است، افزود: با بهره گیری ازاین شیوه می توان گام های بیشتری را به سوی یک زندگی سالم، شاد،هدفمند و معنوی برداشت.

وی یادآورشد: خود اگاهی نخستین گام برنامه ریزی فردی برای خود مراقبتی است و تحقق این مهم مستلزم ترسیم دیدگاه روشنی در این زمینه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه خود مراقبتی کمک می کند تا با قدرت ، سبک زندگی را تغییر دهیم، گفت: سالم و هدفمند زندگی کردن و طراحی برنامه فردی در این بخش به طور یقین بسیار تاثیر گذار است.

وی ، اظهار کرد: با خود مراقبتی می توان هزینه های بهداشتی و درمانی رت کاهش داد و به ارتقای ایمنی فردی، خانوادگی و اجتماعی کمک کرد.

صائینی،، خاطر نشان کرد: یک برنامه خود مراقبتی فردی کامل دارای پنج بعد جسمی، روانی و عاطفی،اجتماعی و معنوی است و لزوم توجه به ان ضروری است.

522/7320

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا