گوناگون

داروی آزمایشی ابولا تایید شد

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی استفاده از داروی آزمایشی ابولا را برای مبارزه با این بیماری تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این بیماری تا کنون 1014 کشته بر جای گذاشته است و یک کشیش اسپانیایی اولین اروپایی است که روز گذشته تسلیم این بیماری شد.

این اعلامیه سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه پس از آن منتشر شد که یک شرکت آمریکایی که واکسن آزمایشی «زیمپ» (ZMapp) را برای درمان ابولا می سازد اعلام کرد تمامی ذخایر این دارو را به مناطق شیوع ابولا در غرب آفریقا ارسال کرده است.

این دارو توسط شرکت آمریکایی «مپ بیو» (Mapp Bio ) تولید می شود و در مراحل آزمایش حیوانی برای مبارزه با ویروس ابولا موثر بوده است.

مقامات بهداشتی آمریکا تصریح کرده اند که این دارو برای مصرف انسانی هنوز به اندازه کافی آزمایش نشده و مورد تأیید نیست.

البته دو کارمند یک سازمان امداد رسانی آمریکایی که در غرب آفریقا به ویروس ابولا آلوده شده بودند، پس از بازگشت به آمریکا با این دارو تحت درمان قرار گرفتند.

وضعیت جسمانی هر دو بیمار بهبود یافته است، اما هنوز روشن نیست که دلیل بهبود وضعیت این دو بیمار استفاده از این دارو بوده است یا خیر.

«ماری پل کینی» مشاور مدیر کل سازمان بهداشت جهانی پس از نشست این سازمان در ژنو، گفت: در این شرایط خاص که ابولا شیوع پیدا کرده است اخلاقی است که درمان های ثبت نشده را به عنوان درمان های بالقوه ای برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری پیشنهاد دهیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،«بان کی مون» رییس سازمان ملل نیز طرح هایی را برای آغاز واکنش جهانی نسبت به شیوع ابولا، اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: همه گیری ابولا که از چهار دهه پیش که ابولا برای اولین بار کشف شد بدترین همه گیری به شمار می رود از اوایل سال جاری میلادی تا کنون 1014 نفر را به کام مرگ کشانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا