گوناگون

دانایی در سند چشم انداز کشور عنصری کلیدی و محوری است

وی در ادامه افزود: معلم از قدرت اجتماعی بالایی برخوردار است و با توجه به تعامل این گروه با جمعیت دانش‌آموزی در انتقال پیام‌ها ظرفیتی ویژه محسوب می‌شود که یکی از دلایل توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس اسلامی به این جایگاه از این جهت است.

علیرضا کمرئی درادامه عنوان کرد: در سند چشم انداز کشور نیز عنصر دانایی عنصری کلیدی و محوری است و نقش معلم در این عرصه حائز اهمیت محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کلام معصومین و رسول اکرم(ص) بارها و بارها به نقش و جایگاه برجسته علم و علم‌اندوزی تاکید شده است که این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه برجسته معلمی در کلام معصومین است و در ابعاد اجتماعی نیز کسوت معلمی از شأنی والا برخوردار است و عموم جامعه نیز احترام و اعتباری خاص برای آن قائلند.

***کارکرد آموزش و پرورش دیر بازده اما حیاتی است

علی فدایی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملارد در ادامه این مراسم با بیان نقش سازنده و محوری آموزش و پرورش در عزت مادی،‌ سیطره سیاسی و رشد و توسعه فرهنگی جامعه اظهار داشت: نگاه صحیح به آموزش و پروش نگاه تولیدی است نه مصرفی که دیر بازده است اما نقشی حیاتی را ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: بودجه 26 درصدی دولت تدبیر و امید مؤید توجه فزاینده مسئولین دولت به امر آموزش و پرورش است.

****رسانه‌ها آنطور که شایسته است نتوانسته‌اند جایگاه و شأن معلمی را به تصویر کشند

داوود کرمیف فرماندار ملارد در ادامه این مراسم ضمن اشاره به نقش موثر معلم به عنوان سنگ بنای رشد،‌ توسعه و شکوفایی علمی و فرهنگی کشور اظهار داشت: معلمی شغل انبیا است ولی متاسفانه رسانه‌ها و مطبوعات آنطور که باید نتوانسته‌اند این شأن و مقام را در افکار و اذهان عمومی تبیین نمایند و این جایگاه آموزشی و اسوه تربیتی را به نحو شایسته‌ای به تصویر بکشند.

وی در ادامه با بیان نقش نافذ شهید مطهری با رهیافت فلسفی و مرحوم شریعتی با رهیافت جامعه شناسی در تدوین ایدوئولوژی انقلاب تصریح کرد: شریعتی حماسه‌ساز بود و شهید مطهری تعمیم بخش که در عرصه شناساندن اسلام حقیقی به نسل جوان جویای حقیقت نقش بسزایی را ایفا نمودند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از معلمان نمونه کشور(دومعلم) و نمونه استانی و منطقه‌ای شهرستان ملارد با اهدای جوایزی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا