گوناگون

در بخش کارگاه‌های آموزشی از اساتید پیشکسوت و جوان بهره برده ایم

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره تئاتر شهر ، شهرام کرمی دبیرجشنواره تئاتر شهر درباره کارگاه های آموزشی این دوره از جشنواره گفت: امسال هفت کارگاه آموزشی ، با موضوعات متنوع و با استفاده از هنرمندان پیشکسوت و جوان را در نظر گرفته ایم که به تناسب ضرورت و نیاز جامعه هنری در همه سطوح برنامه ریزی شده است.

کرمی درباره تعداد کارگاه هایی که درپایان دوره اثر نمایشی را به عنوان خروجی ارائه خواهند کرد گفت: برای ما مهم است که تمامی کارگاه های آموزشی خروجی داشته باشد. اما قرار است کارگاه های احسان فلاحت پیشه، فرهاد تجویدی و آذر مبارکی محصول نمایشی داشته باشند.

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره استقبال از کارگاه های آموزشی جشنواره گفت: خوشبختانه برپایی کارگاه های آموزشی در مراکز فرهنگی هنری سازمان با ایام اوقات فراغت جوانان همزمان است و باعث شده که کارگاه های آموزشی بااستقبال خوب هنرمندان جوان همراه شود. حتی آمادگی داریم ، خارج از زمانبندی جشنواره کارگاه های آموزشی را در سطح مراکز ادامه بدهیم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر انتخاب موضوع کارگاه های آموزشی را به میزان اهمیت عناصر درام و نمایش عنوان کرده و تصریح کرد: نمایشنامه یکی از پر اهمیت ترین عناصر نمایش است . از این رو دو کارگاه در حوزه نمایشنامه طراحی کردیم که با حضور محمد چرمشیر و داریوش مودبیان ، دو هنرمند شناخته شده این حوزه برگزار می شود. در مرحله بعد بازیگری و تئاتر عروسکی قرار داشت و پس از آن موضوع تئاتر بیمارسانی ، تئاتر محیطی و نمایش خلاق بود که در حوزه تئاتر امروز شهر قرار می گیرند.
کرمی درباره بخش تئاتر امروز شهر توضیح داد: سال گذشته بخش مجزایی را برای تئاتر شهر و شهروندی در نظر گرفته بودیم و شاهد بودیم که هنوز هنرمندان با مفهوم آن آشنایی ندارند و کمتر به دنبال مفهوم جدید در این حوزه نمایشی رفتند. از این رو امسال در بخش کارگاه های آموزشی به آن توجه شده است تا ابتدا تفاوت تئاتر محیطی با تئاتر خیابانی و ویژگی های آن برای هنرمندان مشخص شود و سپس به تولید اثر بپردازند.

وی تاکید کرد: تئاتر شهر و شهروندی یکی ازاهداف جشنواره و یک ضرورت برای ماست و باید در سال های آینده بخش مجزایی برای آن داشته باشیم.

کارگاه های آموزشی سومین جشنواره تئاتر شهر از تیر ماه تا پایان شهریور ماه 93 در فرهنگسرا ها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از طریق شماره تلفن های 88981675 و 09198278110 نسبت به ثبت نام در این کارگاه های آموزشی اقدام کنند.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا