گوناگون

دستگیری شکارچی متخلف و کشف اسلحه قاچاق در شهرستان مهدیشهر

عباس زارع در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح دو عملیات مختلف محیط بانان شهرستان مهدیشهر طی روز گذشته اظهار داشت: در مورد اول ماموران اجرايي واحد پرور در حين گشت و كنترل در این منطقه حفاظت شده متوجه حضور يك نفر متخلف شکار وصید شدند.

وی تصریح کرد: این ماموران ضمن بازرسی از متخلف صید موفق شدند لاشه یک سر خرگوش به همراه یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه زنی و تعدادی فشنگ و ادوات شکار و صید و را کشف و ضبط کنند و متخلف را برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر ادامه داد: در مورد ماموریت دوم نیز ماموران اجرایی این اداره در حين گشت و كنترل در منطقه صیدوا از مناطق حفاظت شده پرور و در منطقه ای موسوم به شکارگاه ویان به دو نفر متخلف شكار وصيد كه با يكدستگاه خودرو در حال تردد و دوربين كشي به دنبال يك دسته گونه قوچ وميش وحشي بودند برخورد کردند.

زارع ادامه داد: در ادامه مامورين براساس طرح وظايف خود اقدام به بازرسي خودروي مذكور کردند که در نتيجه بازرسي يك قبضه اسلحه گلوله زني تك لول  روسی  قاچاق، تعدادی تير فشنگ جنگی و تعدادی ادوات شکار و صیدكشف و ضبط شد.  

وی خاطرنشان کرد: سپس محیط بانان، متهمان را پس از دستور قاضی کشیک و برای رسیدگی پرونده به پاسگاه نیروی انتظامی شهمیرزاد دلالت داده و اسلحه و مهمات  کشف شده طی صورت جلسه تنظیمی برای کارشناسی به عوامل پلیس اطلاعات مهدیشهر تحویل شد.

منطقه ویان در محدوده پاسگاه محیط بانی صیدوا، محل شهادت غلامرضا جعفری یکی از بهترین محیط بانان استان سمنان است که در چندین سال قبل توسط متخلفان شکار و صید و با شلیک گلوله به مقام رفیع شهادت نائل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا