گوناگون

دستگیری 17 عابر غیرمجاز به‌هنگام فرار از مرز آستارا به جمهوری آذربایجان

فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: طی 6 ماه گذشته با تیزبینی و هوشیاری مأموران مرزبانی 17 عابر غیربومی غیرمجاز، پیش از خروج از کشور در مرز آستارا دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، «سرهنگ ایرج زارعی» در آستانه‌ی هفته نیروی انتظامی در نشست با خبرنگاران، ضمن تأکید بر مطلب فوق خاطر نشان کرد: شهرستان آستارا با داشتن دو مرز آبی و خاکی، یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی آستارا و تعامل با مأموران کشور جمهوری آذربایجان، آمار قاچاق در این منطقه تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

زارعی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان قاچاق مواد مخدر در منطقه است، خاطرنشان کرد: حمل مواد مخدر از ایران به کشور مقابل یک ادعایی بیش نیست، چون در ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری بسیار، جهت مبارزه با این پدیده‌ی شوم، شهدای بسیاری تقدیم شده است.

وی ایران را یکی از مبارزان جدی در این زمینه برشمرد و افزود: طی مدت مذکور 748 هزار و 500 نخ انواع سیگار خارجی در هنگام خروج از کشور کشف و ضبط شده است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا از کاهش 100 درصدی تردد غیرمجاز از مرز آستارا سخن گفت و افزود: طی 6 ماه گذشته، 17 نفر غیربومی که در تلاش برای خروج غیرمجاز از کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی ارائه خدمات به میهمانان و مسافران در نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی دریا را از دیگر وظایف این نیرو دانست و گفت: امسال، بالغ بر 92 فروند قایق موتوری تفریحی در قالب 5 شرکت تعاونی قایقرانی در 18 کیلومتر نوار ساحلی از روستای قره سو تا پارک ساحلی شریعتی ساماندهی شدند که موجبات رضایت میهمانان این خطه را فراهم کرده است.

زارعی اشتغالزایی، حمایت بیمه، تبعیت از مقررات و ایجاد رقابت در میان فعالان این عرصه را مهم‌ترین هدف طرح مذکور دانست و گفت: از ابتدای سال، فعالیت قایق‌های تفریحی در این سواحل به صورت سالانه و با نظارت مرزبانی است.

وی درباره‌ی حضور مأموران مرزبانی در کمک به میهمانان و مسافران گفت: در تابستان امسال 15 نفر از افرادی را که به‌علت آشنا نبودن به مناطق خطر آفرین دریا و اصول و فنون شنا در آستانه از دست دادن جان خود بودند، با امدادرسانی به موقع مأموران این نیرو نجات یافته و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به مبارزه مأموران این نیرو با صید غیرمجاز و حمایت از آبزیان دریای خزر خاطرنشان کرد: در این مدت 1516 رشته تور ماهیگیری جمع‌آوری و 7 فروند قایق موتوری در هنگام صید غیرمجاز توقیف شدند.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت، و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا