Mihanpostرپرتاژگردشگری

ده جاذبه گردشگری کانادا ، غرق تماشا شوید!

کانادا کشوری وسیع و متنوع است که به همین منظور بیشتر گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند یکی از قسمتهای شرقی و غربی را برای بازدید انتخاب می‌کند در حالی که غرب کانادا نقاطی نظیر ونکوور و کوه‌های راکی را دارد ،  شرق کانادا نیز مکانی هیجان انگیز برای تماشای  مناطق تاریخی فرهنگی و مناظر حیرت انگیز و زیباست. هنگامی که به شهر کبک سفر کنید احساس خواهید کرد که به فرانسه سفر کرده اید و در کنار آبشار نیاگارا می توانید از عظمت و بزرگی آبشار شگفت زده شوید. از مناطق دیدنی خیره کننده تا شهرهای جذاب آن و بسیاری از موارد دیگر این بخش را به منطقه گردشگری ایده آل تبدیل کرده است. کانادا شرقی جایی است که مطمئنا باید از آن دیدن کنید. برنامه سفر خود را با در نظر داشتن همه جاذبه های گردشگری آن ترتیب دهید.

۱۰) Kingston

شهر کوچک کینگستون در آنتاریو  واقع شده است. این شهر زیبا و آرام در ساحل شمالی دریاچه اونتاریو واقع شده است. این شهر  در قرن ۱۷ پایتخت کانادا بوده و امروز به عنوان یک منطقه خوش منظره در شرق کانادا با تاریخ و فرهنگ و معماری زیبا شناخته شده است. می توانید سفر خود را با بازدید از قلعه تاریخی هنری Fort Henry  آغاز کرده و همچنین بعد از آن از Bellevue House  یک مکان یادبود که ویلایی پر زرق و برق و همچنین زمانی محل سکونت اولین نخست وزیر کانادا بوده است نیز دیدن کنید. امروزه این مکان تاریخی دارای کارکنانی با لباس های مخصوص مربوط به ۱۸۴۰ است که قدم زدن در آن احساس بازگشت به زمانهای گذشته را به شما می دهد.

۹) Bay of Fundy

خلیج Fundy  واقع شده در شمال ایالت مین و جنوب نیوبرانزویک است. این خلیج علاوه بر اینکه بالاترین دامنه جزر و مد دنیا را دارد  همچنین به خاطر داشتن روستاهای ساحلی زیبا و جذاب و غذاهای دریایی بی مانندش نیز محبوبیت زیادی دارد ، در صخره های Hopewell میتوانید جذر و مد و تغییرات بسیار سریع آن را تماشا کنید. در Hartland می توانید طولانی ترین پل سرپوشیده جهان را ببینید و همچنین در یکی از رستوران های ساحلی آن نیز غذاهای دریایی تازه نظیر خرچنگ بخورید.

۸) Thousand Island

درست در مرز بین کشورهای آمریکا و کانادا جایی که رودخانه St. Lawrence به دریاچهآنتاریو   می‌پیوندد واقع شده است. این جزایر از جمله مهم‌ترین مناطق گردشگری در کانادا و به خصوص در فصل تابستان هستند که از بیش از ۱۷۰۰ جزیره کوچک که هر یک در قسمتی از آب جدا از هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. اگر فرصت این را داشته باشید که شبی را در کلبه‌ای در یکی از این جزایر بگذرانید ، تجربه ای بسیار دلنشین و به یادماندنی برای شما خواهد بود. برای افرادی که می‌خواهند سفر یک روزه در این جزایر داشته باشند معمولا تورهای وجود دارد که آن ها را با قایق برای بازدید از قلعه Boldt که مهم ترین جاذبه گردشگری جزایر هزار جزیره به شمار می‌رود ، می‌برند.

۷) L’Anse aux Meadows

اگر فردی علاقه مند به تاریخ هستید ، سفرتان به کانادا شرقی بدون بازدید ازاین منطقه تاریخی تکمیل نخواهد شد. این منطقه تاریخی مهم جایی است که بیش از هزار سال پیشLeif Eriksson   در آن مستقر شد و قصر Viking خود را در آن بنا کرد. این منطقه تنها منطقه تاریخی و با اصالت شمالی در تمام آمریکای شمالی است و بازدید از آن به شما امکان می‌دهد که در زمان قدم بردارید و  نحوه زندگی گذشتگان وViking  هار ا مشاهده و تجربه کنید.  در محل اردوگاه می‌توانید زنان که بافندگی می‌کنند و آهنگرانی که صنایع دستی خود را درست می کنند تماشا کنید ، به افسانه های شمالی که روایت می شود گوش دهید و از غذاهای سنتی قبیله Viking ها امتحان کنید.

۶) مونترال

در حالی که شهر کبک پایتخت  کبکاست اما شهر مونترال بزرگ‌ترین شهر این استان می باشد. بعد از پاریس مونترال دومین شهر فرانسوی‌زبان جهان است که همین باعث می شود که حال و هوای اروپایی داشته باشد. این شهر قدیمی جاذبه ها و نمادهای تاریخی زیادی نظیر Victorian Gothic North-Damn Basilica و یا موزه قرن ۱۸ Chateau Ramezay را دارد که جاذبه های گردشگری بی‌نظیری برای تماشا هستند. اگر علاقه مند به بازدید از مراکز علمی یا برج ساعت مشهور است سری به Vieux-Port  بزنید. برای خرید سوغاتی از مغازه هایی عالی و غذا خوردن در غذاخوری های زیبا در طول پیاده روهای Jacques-Cartier قدم بزنید.

۵) Rideau Canal

رودخانه اوتاوا و دریاچه آنتاریو از طریق این کانال به هم متصل می شوند. این کانال در اوایل قرن ۱۹ ساخته شده است و بیش از ۲۰۰ کیلومتر( ۱۳۰ مایل ) طول دارد و چندین سد در طول این کانال وجود دارد.

در فصل تابستان می توانید با قایق سواری روی آب های این کانال گردش کنید و در فصل‌های سرد دوچرخه سواری و رانندگی در کنار کانال را تجربه کنید. ماجراجویی خود را بازدید از موزهBytown  که بیشتر در مورد تاریخچه این کانال توضیح می‌دهد شروع کنید سپس از مناظر و زیبایی‌های این کانال دیدن کنید. در زمستان بخشی از کانال Radeau که از مرکز اتاوا عبور می‌کند یک منطقه یخی مخصوص اسکی  به طول ۸ کیلومتر  را تشکیل می‌دهد.

۴) Toronto

تورنتو بزرگترین شهر کاناداست ، شهری که بسیاری از گردشگران یا سفرشان را از آنجا شروع می کنند و یا در نهایت گردش وسفر خود را در این شهر به پایان می‌رسانند. برج CN  یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است ، جایی که بازدیدکنندگان به وسیله یک آسانسور شیشه‌ای به بالاترین نقطه شهر می‌روند و چشم اندازی زیبا و بی نظیر از شهر را تماشا می‌کنند. از عمارت زیبای Casa Loma که یک عمارت تاریخی با باغ های خیره کننده و زیبا است نیز بازدید کنید. اگر از طرفداران ورزش و موسیقی هستید بلیت‌های شرکت در آنها را که در Roger Center  برگزار می‌شود تهیه کنید. علاوه بر موزه های متنوع و جهانی این شهر دارای ساحل های بی نظیر نیز است که در فصل تابستان رفتن به سواحل دریاچه و تماشای آبشارها پیشنهاد می‌شود.

درباره شهر وینیپگ بیشتر بخوانید!

۳) Gros Morne National Park

برای  لذت بردن از زیبایی های طبیعی و فرصت های کافی برای تفریح و گردش در فضای باز،  بازدید ازاین پارک ملی را از دست ندهید. Gros Morne نام قله ای در میان رشته کوههای Long Range است و فرصت پیاده روی لذت بخش را برای کسانی که می خواهند در ارتفاعات به تفریح بپردازند و از مناظر دیدنی و شگفت انگیز دیدن کنند فراهم می کند. آوردن دوربین برای عکاسی از شگفتی های زمین شناسی شامل اشکال سنگی عجیب و غیرعادی متعدد ، آبشار های خروشان و صخره هایی زیبا که چند مورد از شگفتی هاست  ، ایده خوبی است. بازدید از آبدره Western Brook Pond  به وسیله یک تور قایق سواری در آب و دیدن مناظر شگفت انگیز از کوه ها و صخره های اطراف آبدره نیز پیشنهاد می شود.

۲) کبک سیتی

شهر  کبک پایتخت استان  کبکاست که در کرانه رودخانه  St. Lawrenceواقع شده است. این شهر یک شهر و منطقه قدیمی خارق‌العاده است که قدم زدن در خیابان‌های آن باعث می‌شود که احساس کنید در این شهر اروپایی قدم گذاشته اید تا مقصدی در شمال آمریکا ،  ساختمان هایی که به سبک معماری فرانسوی ساخته شده اند در سرتاسر این شهر قدیمی یافت می‌شوند همچنین چندین بنای جذاب و دیدنی دیگر از جملهChateau Frontenac و Citadel نیز جازبه های گردشگری زیبایی هستند. The Place-Royalیک میدان و بازار زیبا و دیدنی است که آن را قلب تپنده شهر میدانند و از آن محل می توانید به وسیله یک تورکالسکه سواری یک روز فراموش نشدنی در این شهر را داشته باشید. شهر کبک  یکی از شهرها و مناطق گردشگری محبوب در فصل زمستان محسوب می‌شود زیرا جشن ها و کارناوالهای زمستانی متعددی در این شهر برگزار می‌شود و همچنین هتل های یخی که هرسال بین ماه ژانویه تا آوریل باز اند نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری زمستانی  مشهور شهر محسوب می‌شوند.

۱)  Niagara Falls آنتاریو

بدون شک یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در آمریکای شمالی آبشارهای  Niagara است. این آبشار ها که در مرز کانادا آمریکا قرار گرفتند از شهر آنتاریو در کانادا و نیویورک در آمریکا قابل مشاهده هستند. در طرف آبشارهای سمت کانادا و از طریق پارک ملی Queen Victoria ، بهترین منظره و نقطه بازدید را در اختیار خواهید داشت. اطراف این آبشارها پر از هتل های لوکس و امکانات دیگری است و این باعث شده که علاوه بر این آبشار های زیبا که یک جازبه گردشگری محبوب هستند این شهر نیز یک مقصد گردشگری ایده آل به حساب بیاید. می توانید با قایق به نزدیکی این آبشار ها  بروید و از نزدیک آنها را احساس کنید و یا با هلیکوپتر به بالای آبشار رفته و آن را از آسمان تماشا کنید. در رستوران هایی با پنجره‌های شیشه ای بزرگ که آبشار ها ار آنجا قابل دیدن هستند ، غذاهای محلی مجللی سرو می شود که می توانید در آن ها غذا بخورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا