G70 شوتینگ بریک توسط جنسیس به طور رسمی معرفی شد این خودرو در حال حاضر در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد و احتمال کمی وجود دارد. در ادامه با میهن پست همراه می شوید.جنسیس بهتازگی G70 شوتینگ بریک را معرفی و اشاره کرده است که این خودرو با در نظر گرفتن خریداران اروپایی طراحی شده است. در همین حال، سخنگوی جنسیس هم اذعان داشته است که G70 شوتینگ بریک در حال حاضر در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد. هرچند این گفته امید کمی برای دیدن این خودرو در ایالاتمتحده باقی میگذارد اما بااینوجود احتمال عرضهٔ G70 شوتینگ بریک در این کشور بسیار ناچیز به نظر میرسد.
بنابراین، بهاحتمالزیاد، طرفداران جنسیس از این موضوع ناامید خواهند شد اما سخنگوی این شرکت گفته است:
«با عرضهٔ کراساوور پویای GV70، سدان G70 شوتینگ بریک بازطراحی شده و الکتریکیسازی در آینده، جنسیس مشتاقانه منتظر است تا امسال تعدادی مدلهای جدید و مهیج را وارد بازار آمریکای شمالی کند».
در خصوص G70 شوتینگ بریک از تصمیم جنسیس برای عدم عرضهٔ این خودرو در آمریکا نمیتوان انتقاد کرد زیرا آمریکاییها بهوضوح به سمت کراساوورها تمایل پیدا کردهاند. مصداق این موضوع، فروش ۱,۶۳۶ دستگاهی کراساوور GV80 در ماه مارس امسال است که از مجموع فروش هر سه سدان G70، G80 و G90 جنسیس بیشتر بوده است. کراساوور کوچکتر GV70 که تابستان امسال راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد نیز باید همین موفقیت را ادامه دهد. این خودرو در آمریکا با رقبایی مثل مرسدس بنز GLC، آئودی Q5 و لینکلن کُرسیر مواجه خواهد بود.
هیوندای جنسیس اولین بار در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه خودروی نیویورک آمریکا معرفی شد و به عنوان یک خودروی لوکس در سگمنت سدان فول سایز به بازار عرضه شد. یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۸ به صورت انبود تولید و به فروش رسید اما در سال ۲۰۱۰ توانست مجوز واردات به کشور را دریافت کند و از طریق آسان موتور، نماینده رسمی وقت هیوندای، توانست راهی بازار ایران شود. هیوندای جنسیس سدان به سرعت توانست جای خود را در بازار باز کند و اگرچه از نظر کیفیت، عملکرد موتور و پیشرانه و البته طراحی در رده رقبای آلمانی خود نیست اما مورد توجه بسیاری قرار گرفت. این خودرو بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در ایران حاضر بود و در نهایت با وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نتوانست راه خود را ادامه دهد.