Mihanpostپیشنهاد سردبیردوچرخه

دوچرخه برقی Sdream Ur 500X با ویژگی های متفاوت + عکس

دوچرخه برقی Sdream Ur 500X چندی پیش بصورت رسمی معرفی شد و ما در این مطلب از میهن پست به بررسی ویژگی های آن می پردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

اسکوترها و دوچرخه‌ های الکتریکی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، چرا که در کنار پاک بودن، می‌توانند نقشی مثبت در کاهش حجم ترافیک شهرهای بزرگ ایفا کنند. افزایش استقبال از این وسایل نقلیه سبک، باعث شده هر از چند گاهی شاهد معرفی نمونه‌هایی خاص باشیم.

دوچرخه برقی Ur 500X یکی از این موارد است که توسط شرکتی به نام اس‌دریم (Sdream) تولید می‌شود. آنچه که این دوچرخه را از دیگر رقبا متمایز می‌کند، ساختار منحصر بفرد و قابلیت‌های حرکتی آن است.

بدنه اس‌دریم Ur 500X به صورت تاشو طراحی شده و از اندازه نسبتا کوچکی برخوردار است. ساختار و ابعاد این دوچرخه الکتریکی به مالک اجازه می‌دهد با تا کردن آن براحتی سوار تاکسی، مترو یا اتوبوس شود. هنگام تا شدن، ابعاد این دوچرخه به قدری جمع و جور می‌شود که حتی با آن می‌توان از آسانسور نیز استفاده کرد.

به گفته اس‌دریم، بدنه Ur 500x از آلیاژ منیزیم ساخته شده، به همین جهت وزن پایین و در عین حال مقاومت بالایی دارد، طوری که می‌تواند وزن راکب صد کیلوگرمی را به راحتی تحمل کند.

با آنکه سیم‌های ترمز و تعویض دنده Ur 500x در برخی نقاط در معرض دید قرار دارند، اما پک باتری آن به شکلی خلاقانه در ستون صندلی مخفی شده است. برای شارژ این پک کافی است دوچرخه‌سوار صندلی را جدا نموده و فقط آن را به شارژر متصل کند.

باتری به کار برده شده در اس‌دریم Ur 500x یک نمونه 7.8 آمپر ساعتی 36V است که در زمان 4 ساعت شارژ می‌شود. با تکیه بر این باتری امکان پیمایش مسافت 50 مایلی (80 کیلومتر) با حداکثر سرعت 20 مایل (32 کیلومتر) در ساعت بدون نیاز به پدال زدن وجود دارد.

وظیفه تامین نیروی دوچرخه برقی اس‌دریم Ur 500x بر عهده یک موتور 500W که در محور عقب قرار دارد، گذاشته شده است. این موتور به سنسور گشتاور مجهز شده و می‌تواند با تشخیص شدت فشرده شدن پدال، مصرف انرژی را به شکل بهینه‌تری مدیریت کند.

اس‌دریم Ur 500x از سیستم دنده 7 سرعته ساخت شیمانو و ترمز هیدرولیکی ساخت تکترو (Tektro) سود می‌برد. سیستم تعلیق این دوچرخه در قسمت عقب اختصاصی بوده و طراحی آن تا حدودی مشابه به دو شاخ موتورسیکلت‌ها است؛ با این تفاوت که به جای پیستون‌های هیدرولیکی، قطعه لاستیکی نقش جذب ضربات و لرزش‌ها را بر عهده دارد. اس‌دریم می‌گوید این قطعه بزرگ تا 95 درصد از لرزش‌ها را جذب نموده و تا سه برابر مقاوم‌تر از سیستم تعلیق سنتی است.

باهم در میهن پست تصاویری از دوچرخه برقی Sdream Ur 500X را تماشا خواهیم کرد.

منبع: autoevolution

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا