Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومی

مجازات ماسک نزدن در اندونزی کندن قبر برای کشته شدگان

مجازات ماسک نزدن در اندونزی حالا به گونه در این کشور تعیین شده که این افراد باید برای قربانیان این ویروس قبر بکنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساکنان روستایی در اندونزی به دلیل زیر پا گذاشتن قانون ماسک زدن در این کشور که برای کمک به جلوگیری از گسترس ویروس کرونا توسط دولت اندونزی وضع شده، به حفر قبر برای قربانیان کووید-۱۹ واداشته شدند.

مقامات محلی اندونزی به سی‌ان‌ان گفته اند کسانی که از زدن ماسک خودداری کنند را مجبور به کندن قبر می کنند تا آن ها را متقاعد به استفاده از ماسک کنند.
تاکنون ۳ مرد میانسال و ۵ مرد جوان تر به همین شکل مجازات شده اند.

مقامات محلی می گویند این منطقه با کمبود گورکن مواجه است و در حال حاضر فقط ۳ نفر در آنجا به این کار مشغول اند به همین دلیل آن ها با خود فکر کردند بهترین کار این است که کسانی که قانون زدن ماسک را زیر پا می گذارند را به کمک گورکن های این منطقه بفرستند و امیدوارند این تنبیه بتواند تأثیر بازدارنده ای در نقض این قانون داشته باشد.

به گفته ی مقامات محلی اندونزی، ناقضان قانون زدن ماسک، اجساد را دفن نمی کنند، بلکه فقط قبر برای آن ها حفر می کنند.

مجازات ماسک نزدن در اندونزی
مجازات ماسک نزدن در اندونزی

مجازات های دیگری هم برای کسانی که از استفاده از ماسک خودداری کنند درنظر گرفته شده، مثل پرداخت ۱۵۰ هزار روپیه (معادل ۱۰ دلار) جریمه، تمیز کردن مکان های عمومی یا انجام حرکت شنا.

اندونزی از زمان آغاز همه گیری کرونا بیشتر از ۲۳۳ هزار مورد ابتلا به این ویروس داشته و بیشتر از ۹ هزار نفر در این کشور جان خود را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند.

در هفته های اخیر، آمار ابتلا به ویروس کرونا در اندونزی روندی صعودی داشته، گرچه مشخص نیست که آیا مجازات هایی مثل حفر قبر یا خوابیدن در تابوت خالی در مکان های عمومی مردم را به رعایت قانون زدن ماسک ترغیب کرده است.

دولت اندونزی به دلیل ناکارآمدی در مهار ویروس کرونا از سوی مردم خود مورد انتقاد قرار است که می گویند مقامات این کشور به موقع برای کنترل بیماری اقدام نکرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا