Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

دیوان محاسبات پیگیر واریز درآمد استقلال و پرسپولیس به حساب‌های غیرقانونی

به گزارش میهن پست – باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان دو باشگاه های پر طرفدار کشور همواره اخبار مربوط به آن ها با حساسیت خاصی مورد توجه علاقه مندان به این دو تیم و حتی بیشتر مردم ایران قرار می گیرد.
تصرف غیر مجاز باشگاه استقلال و پیروزی در اموال دولتی و واریز در آمد های این دو باشگاه  به حساب های غیر قانونی موضوعی است که مورد توجه دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است .

به نقل از مهر ، دیوان محاسبات در گزارش عملکرد بودجه در شش ماه اول سال ۱۳۹۲ اعلام کرده که شرکت های توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ۷۸ درصد از منابعشان وصول شده و ۷۸ درصد از مصارفشان نیز انجام شده است.

باشگاه پرسپولیس ۲۳٫۶ درصد از منابعش تحقق یافته و از این منابع ۲۲٫۲ درصد را مصرف کرده است. همچنین باشگاه استقلال ۲۷٫۹ منابعش تحقق یافته که از این میزان ۱۶٫۳ مصرف شده است.

بر این اساس در شش ماهه اول سال، باشگاههای استقلال و پرسپولیس مفاد بند ۵۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ مبنی بر واریز درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت های دولتی به حساب های معرفی شده از سوی خزانه داری کل کشور را رعایت ننموده اند. همچنین این دو باشگاه مفاد جزء ۱۱ بند ۲۷ قانون بودجه مبنی بر رعایت مواد قانون محاسبات عمومی کشور را رعایت ننموده و بخشی از درآمدهای خود را به حساب های غیرقانونی واریز نموده اند که تصرف غیرمجاز در اموال دولتی محسوب می گردد.

سایر مواد بندهای قانون بودجه سال ۹۲ در دستگاههای تحت رسیدگی یا فاقد موضوعیت و عملکرد بوده و یا احکام آن رعایت شده است. ماده ۲۱۳ قانون برنامه پنجم (ارائه گزارش عملکرد هر یک از مواد ذیربط سال قبل به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تا پایان شهریور) از سوی وزارت ورزش و جوانان رعایت نشده است.

در شش ماهه اول سال ۹۲، جمعا میزان ۳۴٫۷۷ درصد از مجموع اعتبارات طرح تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص یافته به وزارت ورزش و جوانان و دستگاههای تابعه پرداخت و مصرف گردیده است که هر چند مبلغ مناسبی است اما در این شرایط همچنان ساخت و اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام به تعویق افتاده و این مسئله موجب افزایش هزینه های عمرانی در درازمدت و استهلاک سرمایه ها می شود بنابراین تسریع در امر اختصاص و پرداخت بودجه به پروژه های عمرانی در وزارت ورزش و جوانان علاوه بر اینکه تسریع در امور و جلوگیری از هدررفت منابع را به دنبال دارد سرانه فضاها و امکانات ورزشی و فراغتی را نیز افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا