Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیون

چرا برای دکوراسیون داخلی از رنگ آبی هم باید استفاده کرد + عکس

قبل از توضیح در مورد دکوراسیون داخلی و رنگ آبی باید گفت که رنگ آبی جزء یکی از رنگهای سرد است و از دیدگاه روانشناسان این رنگ اولین و مهمترین رنگ آرامش دهنده برای انسان ها است. رنگی که آرامش فکری و جسمی ، اطمینان خاطر درونی و اعتماد به نفس را گسترش می دهد و اگر این رنگ برای دکوراسیون داخلی پیشنهاد می شود دلیلش چیزی نیست جز خاصیت رنگ درمانی آن، که رنگ آبی برای انگیزش سلامتی، تسکین درد و کاهش فشار خون کاربرد دارد.

در این میان رنگ‌هایی که پیرامون ما را در دنیای هنر فرا گرفته اند و بطور روزمره با آنها سر و کار داریم، نه تنها قابلیت انتقال پیام و احساسات و عواطف هنرمند را دارا می باشند، بلکه دارای انرژی درمانی نیز هستند و تقریبا تمامی کسانی که به نوعی با رنگ سر و کار دارند، از تاثیرات آن کم و بیش باخبرند.

بنابراین اکثر طراحان داخلی استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون نشیمن را چندان مناسب نمی‌دانند و از دیدگاه ان ها باید در پذیرایی خانه از رنگ‌های گرم مانند رنگ نارنجی یا بژ استفاده کرد  ولی تُن آبی لاجوردی رنگ بسیار زیبایی برای دکوراسیون نشمن خانه می‌تواند باشد به خصوص اگر کنار آن رنگ سفید هم به کار رفته باشد. تنها نکته‌ای که باید توجه کنید وقتی یک رنگ آبی را انتخاب کردید فقط همان را استفاده نکنید، تَن‌های دیگری از آبی را هم انتخاب کنید.

در این میان اگر سالن نشیمن شما چندان بزرگ نیست نباید از رنگ آبی تیره استفاده کنید، باید تُن روشن آبی را به کار ببرید تا سالن شما بزرگتر جلوه کند. یکی از راه‌های دکوراسیون نشیمن با رنگ آبی این است که یکی از دیوارهای خود و لوازم دکوری را با رنگ آبی که انتخاب کردید، رنگ کنید و مبلمان‌تان رنگ دیگری باشد.

بنابراین استفاده از این رنگ برای سقف اتاق کودکان نوزاد بسیار مناسب بوده و باعث آرامش چشمگیر و کمتر گریه کردن کودک نوزاد می گردد . از معایب این رنگ می توان به این مورد اشاره نمود که در مکانهایی غذا میل می نمایید نمی توان از رنگ آبی به مقدار زیاد استفاده نمود و علت آن عدم وجود این رنگ در مواد غذایی می باشد .

در دکوراسیون داخلی از رنگ آبی بیشتر زمانی استفاده می شود که به تنهایی به صورت طیف و سایه های  مختلف باشد که محیطی آرام، ایده ال و آسمانی ایجاد خواهد کرد که بیشتر برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است.

در میان رنگ ها، بیشترین تعداد مردم موافقند که آبی بهترین رنگ است! شاید به آن خاطر باشد که مشاهده این رنگ سبب ایجاد هورمون های شیمیایی خاصی در بدن می شود که آرامش را ارتقا می بخشند. آبی اصولاً با احساساتی نظیر: اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، آرامش، سکون و سکوت، و توجه و تمرکز همراه است. باید توجه داشت که برخی از ترکیبات رنگ آبی اثرات پویاتر و پرتحرک تری دارند و برخی از آنها سردتر و دور از دسترس می نمایند. در برخی پژوهش ها اثبات شده که آبی توانایی کارمندان و ورزشکاران را نیز افزایش می دهد.

منبع    luvne

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا