گوناگون

ذخیره سازی کالاهای اساسی در بازار کرمانشاه/کاهش 90 درصدی هزینه های درمانی تحول بزرگی در نظام سلامت جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اول اجرای این طرح لزوم نظارت مستمر و گسترده بر بازار توسط دستگاه های نظارتی ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این مدت باید بر بازار نظارت کافی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها، گران فروشی و احتکار کالا صورت گیرد تا فشاری بر مردم وارد نشود و قدرت خرید نیز کاهش نیابد.

رضایی خاطرنشان ساخت: اقدامات لازم برای ذخیره سازی کالا در استان صورت گرفته است و مردم کرمانشاه هم به هیچ عنوان نگران کمبود کالا و مایحتاج خود نباشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به آغاز طرح بیمه سلامت در استان و همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح مهم و بزرگ ملی هزینه های درمانی مردم تا 90 درصد کاهش می یابد و این بخش عمده ای دغدغه ها و نگرنی های مردم را می کاهد.

رضایی ادامه داد: بیمه سلامت در کشور کار بزرگی بود که توسط دولت تدبیر و امید به اجرا درآمد و امید می رود با اجرای مطلوب این طرح در استان، زمینه ای برای کاهش فشار هزینه های درمانی از روی دوش مردم انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه روستائیان و عشایر نیز در دستور کار جدی دولت قرار گرفته تا افراد روستا نشین بتوانند از خدمات بیمه عمر استفاده و سرمایه ای برای آینده خود داشته باشند.

رضایی در ادامه از فرمانداران استان نیز خواست تا نظارت خود را بر کار نانوایی ها افزایش دهند تا مردم از نان هایی با کیفیت و مرغوب استفاده نمایند.

استاندار کرمانشاه همچنین به فرا رسیدن فصل خرید گندم از کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: باید فرمانداری ها و دستگاه های نظارتی بر کار خرید گندم از کشاورزان جهت ممانعت از ورود دلالان به این بخش نطارت کفی داشته باشند.

رضایی همچنین خواستار پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان شد و گفت: مبلغ مورد نظر باید به صورت تمام و کمال در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی همچنین، پیگیری تامین سوخت بخش کشاورزی، کمک به واحدهای تولیدی، استفاده از تولیدات داخل استان، استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه های اجرایی، توجه به بحث آبرسانی روستایی و اقامه باشکوه نماز جماعت در ادارات استان را مورد توجه و تاکید خود قرار داد.

تجلیل استاندار کرمانشاه از جانبازان هشت سال دفاع مقدس

مدیر ارشد استان در حاشیه جلسه اداری دیداری با جمعی از جانبازان کرمانشاه نیز داشت و با اهدای شاخه ای گل از زحمات آن ها در دوران هشت سال دفاع مقدس قدردانی کرد.

رضایی گفت: جانبازان عزیز ایران اسلامی سندهای افتخار این مرز و بوم هستند که با رشادت و دلاوری های خود به کشورمان عزت و افتخاری مضاعف بخشیدند.

وی یادآور شد: خدمت به جانبازان و ایثارگران عزیز وظیفه اصلی همه مسئولین است و در همین راستا تکریم آنان باید در دستور کار تمام مدیران استانی قرار گیرد.

رضایی افزود: تمامی دستگاه های خدمت رسان باید اولویت خود را حل مشکلات جانبازان قرار دهند و با تمام توان خود در خدمت این عزیزان باشند که همه هستی امروز ما مرهون رشادت های آنان است.

استاندار کرمانشاه در پایان از حل مشکل استخدامی حدود 580 نفر از فرزندان ایثارگران و جانبازان خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا