گوناگون

خوزستان به پنج دانشکده فنی و حرفه ای نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید بهزاد علوی عصر امروز در مراسم  تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشکده های فنی و حرفه ای استان خوزستان اظهار کرد: معلمان و اساتید باید ترویج کننده و تشویق کننده افکار شهید مطهری و وحدت اسلامی باشند.

وی افزود: اگر در گذشته سرمایه های کشورهای مختلف، منابع زیرزمینی و نفت و ذخایر بود و غنی و فقیر بودن و برخورداری و غیر برخورداری کشورها بر مبنای این سرمایه ها تعیین می شد؛ اکنون دیگر اینگونه نیست و دانش و دانشمندان کشورهای برخوردار و غیر برخوردار را از هم متمایز می کند.

علوی تصریح کرد: باید بدانیم که دانش تا چه میزان در اعتلا و رشد افراد تاثیر می گذارد و در واقع آموزش معارف قرآن، علوم پایه، رفتار اجتماعی و تعاملات را شامل می شود. برخورداری از آموزش یعنی برخورداری از همه چیز و نادیده گرفتن آموزش باعث عدم توسعه کشور می شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شهید چمران اهواز با بیان اینکه در استان خوزستان پنج آموزشکده فنی و حرفه ای  داریم که حلقه پیوست هنرستان های فنی و حرفه ای  استان هستند، اظهار کرد: کسی که وارد هنرستان می شود مهارت خود را در آموزشکده طی کند و در این آموزشکده ها 33 رشته داریم ضمن اینکه تنها یک آموزشکده دخترانه در استان داریم.

علوی عنوان کرد: در استان خوزستان بیش از 20 هزار دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش داریم و نیاز به حداقل پنج آموزشکده دیگر در شهرهای پرجمعیتی مثل بهبهان، ماهشهر، دزفول و آبادان وجود دارد.

وی افزود: تاسیس آموزشکده به حرفه آموزی و کسب مهارت دانش آموزان کمک می کنند و باعث می شود که آنها در کارآفرینی به اهداف خود نزدیک شوند. تفاوت آموزشکده های فنی و حرفه ای با آموزشکده های مهندسی این است که در آموزشکده های فنی و حرفه ای 70 درصد آموزش ها به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی است ولی در دانشکده های مهندسی تنها 30 درصد آموزش ها علمی است.

علوی اظهار کرد: برابر برنامه پنجم توسعه باید 45 درصد از دانش آموزان فارغ التحصیلان هنرستان ها را پذیرش کنیم که به دلیل عدم توسعه آموزشکده ها این رقم برای پسران 12 و برای دختران 10 درصد است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شهید چمران اهواز گفت: 28 درصد صنعت کشور، یک سوم آب های جاری، بنادر مهم و پتروشیمی های پرتعداد،83 درصد منابع نفتی در خوزستان هستند به همین دلیل وجود این آموزشکده ها در استان بسیار مهم است.

علوی بیان کرد: بعد از جنگ تحمیلی، تنها استانی که آموزشکده هایش توسعه نیافته است، خوزستان است به همین دلیل برای رونق کسب و کار و جلوگیری از هدایت بی رویه دانش آموزان به رشته های نظری، توسعه آموزشکده ها اجتناب ناپذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا