Mihanpostاجتماعی

یک روزکاری خوب را چگونه می توان برای خودمان خلق کنیم + راهکار

اگر به دنیای آدم های موفق نگاهی اجمالی بیندازیم خواهیم دید که علاوه بر تمامی برنامه های زندگی آن ها، برنامه روزانه متفاوت تری نسبه به بقیه آدم های جامعه داشته و دارند، بنابراین محققان در بررسی فعالیت هیا افراد برای داشتن یک روز کاری خوب دریافتند که خویشتنداری و انرژی نه تنها به شکل پیچیده برای موفیق در طول روز با هم مرتبطند.

work office day (3)

 اما فراموش نکنیم که ادامه یک کار تکراری قاتل خلاقیت شماست بنابراین صبح ها خویشتنداری در افراد همیشه در بالاترین حد خودش نسبت به سایر ساعات شبانه روز است که باید برای این سرمایه که در جزء تکرار نشدنی مهمترین ساعات روز هست برنامه ریزی خاصی داشت. بنابراین محققان معتقدند که ارائه ترفند از جانب ما برای افراد این نیست که ساعات صبح را با کار سپری کنند؛ بلکه این است که صبح را با کارهای صحیحی آغاز تا انرژی و خویشتنداری افراد تا حد امکان تداوم داشته باشد. که در این میان روش ها و راهکارهای زیادی برای موفقیت در طول یک روز کاری وجود دارد که ما در میهن پست به مواردی از آن ها  که راهکارهایی قدرتمند و کارآمد است اشاره خواهیم کرد، چرا که و به کمک این روش ها می توان عادات بد در صبح هنگام را کنار گذاشت و انرژی و خویشتنداری خود را در طول روز به حداکثر رساند.

در این میان چه به طور طبیعی از خواب بیدار شوید و احساس سرزندگی و هوشیاری کنید و چه موارد دیگر، این نکات به شما کمک می کنند تا روال روزانه تان را تغییر دهید به طوری که لحن مثبت تان در تمام طول روز ادامه داشته باشد.

ورزش صبحگاهی فراموش نشود: محققان دانشگاه بریستول دریافته اند آن دسته از افرادی که ورزش را در برنامه روزانه شان گنجانده اند پر انرژی ترند و مثبت تر به نظر می رسند که هر دو اینها برای انجام امور ضروری هستند. تحرک حتی به مدت ۱۰ دقیقه باعث آزاد شدن GABA در بدن می شود؛ GABA یک انتقال دهنده عصبی است که باعث می شود مغز حس آرامش داشته باشد و پیام های عصبی ناگهانی خود را کنترل کند. شروع روز با ورزش تضمین می کند که وقت ورزش کردن دارید و خویشتنداری و سطح انرژی تان در تمام طول روز بالا می ماند.

ورزش صبحگاهی

اگر حالتان بد نمی شود کمی آبلیمو بخورید: نوشیدن آبلیمو به محض بیدار شدن سطح انرژی تان را هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ فیزیکی بالا می برد. آبلیمو انرژی یکنواخت و طبیعی به شما می دهد که با بالا بردن جذب مواد غذایی در تمام طول روز پر انرژی خواهید بود. بعد از آبلیمو ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس چیزی بخورید (زمان مناسب برای فشار در برخی ورزش ها).

فراموش نشود که لیمو سرشار از مواد مغذی پتاسیم، تعدادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. اگر وزن تان کمتر از ۶۸ کیلو است نصف لیمو ترش و اگر بیشتر از ۶۸ کیلوگرم هستید یک لیموی کامل بخورید. آبلیمو را بدون آب مصرف نکنید چون برای دندان های تان مضر است.

سلامت شما در گرو  خوردن یک صبحانه کامل است: بسیاری از مردم برای صبحانه هیچ چیزی نمی خورند؛ در حالی که افرادی که صبحانه می خورند کمتر دچار چاقی می شوند، سطح قند خون شان باثبات تر است و در طول روز کمتر گرسنه می شوند. این آمار فقط برای کسانی است که صبحانه می خورند. وقتی که صبحانه سالم می خورید درهای یک روز موفقیت آمیز به روی تان باز می شود. صبحانه سالم به شما انرژی می دهد، حافظه کوتاه مدت تان را تقویت و کمک می کند تا با شدت بیشتر و مدت طولانی تری تمرکز کنید.

شروع یک روز کاری خوب

بعد از خوردن صبحانه سراغ وسایل الکترونیکی تان بروید: وقتی که صبح مستقیم به سمت ایمیل ها، پیام ها و … شیرجه می روید، تمرکزتان را از دست می دهید و تسلیم خواسته ها و نیازهای افراد دیگر می شوید. بهتر است وقت گرانبهای اول روز را صرف کاری آرامش بخش کنید تا روزتان مثبت و آرام باشد. این که به سرعت به سراغ وسایل الکترونیکی بروید تاثیری معکوس دارد و راهی غیرعقلانی برای شروع روز خواهد بود. کارهای زیادی برای آغاز یک روز خوب می توانید انجام دهید.

برنامه روزانه خود را مشخص کنید: صبح تان را با صرف وقت روی کاری سپری کنید که بیش از همه نیاز به تمرکز دارد و می بینید کارها با سرعت انجام می شود. در این میان تحقیقات نشان می دهد داشتن اهداف مشخص با افزایش چشمگیر اعتماد به نفس و حس کنترل در ارتباط است. تعیین اهداف برای هر روز همه چیز را طبق روال می کند. اهداف تان را جزء به جزء کنید تا به راحتی به مراحل کوچکتر تقسیم شوند.چرا که اهداف مبهمی مثل «می خواهم پایان نامه ام را تمام کنم» سودبخش نیستند چون چگونگی انجام کار را نشان نمی دهند. همین هدف را به صورت کاربردی تر به این صورت بازنویسی می کنیم: «می خواهم پایان نامه ام را با نوشتن هر سه فصل تمام کنم و روی هر فصل بیش از یک ساعت وقت نگذارم.» اکنون نه تنها می دانید که می خواهید به چه چیزی برسید بلکه راه رسیدن به آن را هم می دانید.work office day (1)

بنابراین برای موفقیت در انجام برنامه روزانه اینکه صبح تان در خانه شروع می شود خیلی مهم است اما این فقط نیمی از جنگ است. اگر زمانی که پا در دفترتان می گذارید نتوانید این لحن را حفظ کنید، صبح تان آهنگ سریع تری می گیرد. در اینجا نکاتی ذکر می شود که می توانید در هنگام ورود به محل کار حال موثر خود را حفظ کنید.

نظافت و تمیزی فضای کاری را فراموش نکنید: اگرچه سخت است به محض ورود به محل کار شروع به تمیز کردن کنید اما این تاثیر فوق العاده ای بر تمرکزتان دارد. در یک تحقیق در دانشگاه پرینستون دریافتند افرادی که در فضای کاری تمیز کار می کردند بهتر از آنهایی بودند که در محیط به هم ریخته کار می کردند چون درهم و برهمی توجه تان را از کار منحرف می کند. در واقع اثرات شلوغی بر تمرکز با چندکاره بودن هیچ تفاوتی ندارد.

کارهای مهم خود را در اولیوت قرار دهید: فهرست کارها برای این مفید است که مطمئن می شوید هیچ چیز را فراموش نکرده اید اما فراتر از این، ممکن است گمراه کننده باشد. به طور مثال، اگر سه ساعت جلسه دارید و هشت ساعت کار می کنید، احتمال اینکه تمام کارهای تان انجام شود کم است؛ با این حال، لیست انجام کارها به شما نمی گوید که هشت ساعت کار دارید بلکه فقط می گوید ۱۰ کار را باید انجام دهید که در این میان لیست کردن کارها برای شما برنامه ریزی خوبی و موفقی به همراه خواهد داشت.

جلسات صبح هنگام خود را مدیریت کنید : جلسات بزرگترین هدر دهنده وقت هستند و می توانند یک روز خوب را خراب کنند. افرادی که از صبح خود به طور موثر استفاده می کنند، می دانند که اگر اجازه دهند، جلسه به درازا کشیده خواهد شد؛ بنابراین شروع جلسه را به همه اعلام می کنند و همه مقید به اجرای برنامه زمان بندی شده خواهند شد. این محدودیت هایی را مشخص می کند که به همه انگیزه می دهد تا متمرکزتر و موثرتر باشند. جلسات صبح را به موقع برگزار کنید تا روزتان هم منظم بماند.

work office day (6)

چندکاره بودن شما را زمین گیر می کند: چندکاره بودن در صبح – وقتی که کار زیادی برای انجام دادن دارید و انرژی فراوانی هم دارید و حس می کنید می توانید چند کار را با هم انجام دهید – وسوسه کننده است اما کل روزتان را به عقب می برد و محققان در این خصوص میگویند:چندکاره بودن کارایی مغز را کاهش می دهد چرا که مغز می تواند در یک زمان فقط روی یک کار به اندازه کافی تمرکز کند. زمانی که سعی می کنید دو کار را با هم انجام دهید مغز ظرفیت انجام موفقیت آمیز هر دو را ندارد.

از قدرت نه گفتن غافل نباشید: نه یک کلمه قدرتمند است که از صبح های باارزش شما محافظت می کند. وقتی که زمان «نه» گفتن است از گفتن چنین عباراتی خودداری کنید؛ «فکر نمی کنم بتوانم» یا «مطمئن نیستم». نه گفتن به تعهد جدید باعث می شود به تعهدات کنونی اعتبار ببخشید و این فرصت را می دهد تا آنها را با موفقیت انجام دهید در حالی که ذهن تان آماده است.

یافته های علمی نشان داده است که هر چه نه گفتن برایتان سخت تر باشد احتمالا بیشتر دچار استرس، فرسودگی شغلی و حتی افسردگی خواهید شد. یاد بگیرد از «نه» استفاده کنید تا علاوه بر بهره وری، حال و هوای تان هم بهتر شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا